bij de dierenspeciaalzaak kan je een mix speciaal voor hamsters kopen.
dit kan je aanvullen met af en toe een kattenbrokje, een stukje fruit, wat toast of hard geworden brood, een roosje bloemkool enz.
Rieneke1
14 jaar geleden
Granen, zaden en een beetje groen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast hamstervoer was die van mij helemaal gek op pinda's. Niet van die zoute uiteraard, maar van die ongepelde, die hij zelf kon pellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hamsters zijn alleseters (omnivoren). Ze moeten altijd voer ter beschikking hebben. Verwijder voedselresten en voorraden die ze aanleggen. Deze bederven snel. Naast hamstervoer verkrijgbaar in de dierenwinkel (muizen- of rattevoer mag ook) kan je ook verse dingen geven:

-groenvoer, zoals gras, paardebloembladen.
-groenten en fruit: sla, appel, rozijnen en wortel
- zaden: zonnebloempitten, pinda's en maïs
- melkprodukten: kaas en yoghurt
- vlees: meelwormen of kattenbrokken
- knaagtakjes van de wilgenboom of de beuk.

De hamster moet altijd genoeg water hebben (dagelijks verversen)