Waarom zwemt mijn tropische vis niet meer?

Ik heb een rode tropische vis. De kom temperatuur is 25 graden zoals aangegeven door de verkoper.
Eergisteren is ineens op overklaarbare wijze de temperatuur van het aquarium omhoog gegaan, sindsdien leeft de vis nog wel maar zwemt hij alleen nog maar als je tegen hem aantikt. Daarna valt die als het ware naar de bodem en blijft daar hangen. Zijn kieuwen gaan nog heen en weer en hij hapt ook nog.
Wat kan ik doen om mijn vis beter te maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Z512099
7 jaar geleden
Schade aan de zwemblaas,veroorzaakt door de stijging van de watertemperatuur ( vissen kunnen daar heel gevoelig voor zijn ), daarom zakt hij naar de bodem, wat is de naam van de vis, als je die weet kun je de juiste temperatuur instellen, misschien redt hij het dan nog, maar ik vrees er voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb geen verstand van vissen, maar ik zou in ieder geval te temperatuur weer 25 graden maken dan.

Antwoorden (1)

Zou een deel van het water vervangen en er vers water in doen .
Niet warm water gewoon uit de kraan.
Een derde.