Mijn poes heeft geplast op de tapijt hoe haal ik de geur snel weg zodat mijn poes niet meer in de verleiding komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit pas ook gehad, maar dan op de deurmat!
Wat te doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het jammere is dat (bij katten van diverse vrienden) er geen kruid tegen gewassen is. Zelfs als de geur volledig weg is kunnen ze blijven teruggaan naar dezelfde plek. Katten zijn over het algemeen gewoontedieren. Misschien moet je een geur daar verspreiden waar poes een hekel aan heeft (geen ervaring, gewoon idee).
Rieneke1
13 jaar geleden
@lindamelodie, is het de mat van de buitendeur?
dan sproeien katers mogelijk tegen de buitenkant.
gooi in dat geval ook een flinke plens azijn tegen je buitendeur, en herhaal dat regelmatig.

Het beste antwoord

"HG Alle Nare Geurtjes Weg" werkt ook heel goed. En inderdaad ecodor en stalfris. Om te zorgen dat de kat niet meer op de plek komt kun je een keukenpapiertje inspuiten met MisPoes, dit is te koop bij o.a. de pet's place. Het ruikt naar citroen, en daar houden katten niet van maar het is niet schadelijk.

Een kat die zijn behoeften niet op de kattenbak doet heeft een probleem. Dit kan een medisch probleem zijn (bijv. blaasontsteking), of problemen met de toilet (o.a. verkeerd grit of te vaak gebruikt), of problemen op sociaal emotioneel vlak (bijv. angst).

Het is belangrijk eerst met wat urine naar de dierenarts te gaan. Urine kun je opvangen met bijvoorbeeld een soeplepel. Giet het over in een potje en zet deze zo lang in de koelkast tot je naar de dierenarts kunt. Door het koud te houden blijft de urine beter in tact.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

huishoud azijn
13 jaar geleden
Talkpoeder er op, laten in drogen, en dan de stofzuiger er op. Na deppen met azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De roze spuitfles Vanish Oxi Action werkt prima tegen o.a
de geur van katten-urnine.
Vanish spuit je royaal op de plek en je laat het schuim intrekken. Later deppen met keukenpapier en de geur is zo goed als verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een stukje uitknippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natrium bi carbonaat (ook bekend als bakpoeder of zuiveringszout ) breekt de geur af. Dat is iets anders dan verdoezelen. Strooi dat op de plek. Goed inwrijven. Een paar uur laten zitten en opzuigen.
Je kan ook een zoeken naar waarom de kat op het tapijt plast. Een kat zal altijd proberen haar behoefte te begraven in een (schone) bak, een tuin, een zandbak of wat dan ook. Wellicht is hier een makkelijke oplossing te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst goed doordrenken met biotex groen.
laat een flinke tijd inweken, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
dan spoelen met water, en tot slot bewerken met schoonmaakzazijn.

ook middelen als stalfris of ecodor werken uitstekend.

Toegevoegd na 4 minuten:
mocht de kat dit vaker gaan doen, lever dan even een plas in bij de dierenarts.
mogelijk heeft ze blaasontsteking.
Rieneke1
13 jaar geleden
De vraag waaróm je poes dit doet is minstens zo belangrijk. De kans dat ze dit doet door pijn of ziekte is zeker 50%. Je kunt het beste met haar naar de dierenarts gaan en ook haar urine laten controleren. Een kat kan veel pijn hebben zonder dat je verder veel aan hem merkt.
De plas verwijder je het beste met producten met snelwerkende enzymen, zoals Ecodor, Stalfris en Urine Off.
Is je kat niet ziek, dan zou ik vooral ook verder kijken naar waarom ze dan op het tapijt plast. Daarvoor kunnen talloze oorzaken zijn. Meer informatie & tips vind je op www.kattengedragstherapie.nl > tips > onzindelijkheid; tips > urine verzamelen. Ook op de pagina > artikelen vind je meer info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vul bij zoek eens kattepis in en je krijgt heel veel soortgelijke vragen met antwoorden. ik denk dat je daar wel iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet beter als met zulk soort dingen gewoon zout er op, op drogen op zuigen klaar.
maar als ze het een maal gedaan heeft zal ze het wel vaker doen geur of niet... meestal zit er een rede achter.
de eerste keer heeft ze het ook gedaan zonder er andere urine zat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi er wat peper op, daar houd de poes absoluut niet van.