Ik heb spijt van mijn huisdier, wat nu?

Ik heb begin dit jaar een hamster aangeschaft. Maar heb er nu spijt van... Ik heb geen zin om met hem te spelen en ik heb ook geen zin om de kooi schoon te maken. Dit wil niet zeggen dat ik het niet doe!! Want dat doe ik wel degelijk!! Wat moet ik nudoen? Hoe moet ik het weer leuker maken??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (9)

Als je er echt hele erge spijt van hebt kun je aan kennissen en zo vragen of die een hamster willen hebben, anders op marktplaats.nl te koop zetten of een advertentie hangen in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel geld vragen want anders kan hij wel eens slangenvoer worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook slangen moeten eten.
een dier heb je voor het leven, niet voor even.

evenzogoed schiet het niet op als je je beestje met tegenzin verzorgt.
is er geen knaagdieropvang in de buurt?
anders kan je je hamster naar het plaatselijk asiel brengen.
je moet dan wel wat afstandsgeld betalen.

beschouw het verder als een les; haal niet te impulsief een dier in huis.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke je hebt helemaal gelijk, ik zal mijn antwoord verwijderen, ik had dat even over het hoofd gezien, stom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een asiel ben je veel te duur uit.
Rieneke1
12 jaar geleden
blieje, het asiel hier vraagt 15 euro afstandsgeld.
daarvoor wordt het beestje uitstekend verzorgd, en wordt er naar een nieuwe goede baas gezocht.
dat moet kunnen toch?
paulus811
12 jaar geleden
precies rieneke, dat is de boete voor het feit dat er vooraf niet goed is nagedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede dierenwinkel wil hem ook wel kopen voor een kleine vergoeding, soms hoeven ze niet eens iets.
Rieneke1
12 jaar geleden
ytje, de hamster is een jaar oud, en onverkoopbaar.
denk dat het beestje niet veel goeds te wachten staat in de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Het is echt niet zo dat een goede dierenwinkel slecht is voor een wat ouder beestje hoor..
Waarom onverkoopbaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de dierenwinkel ook slangen verkoopt, zijn ze vast heel blij met een gratis al iets oudere hamster...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Mendy! Denkerin, niet iedereen wil een jonge hamster hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik vroeger een dier kocht, was het mijn verantwoordelijkheid.
Je hebt de verantwoordelijkheid op je genomen, om een jaar geleden een dier aan te schaffen. Die verantwoordelijkheid neem je dus ook lees ik: je blijft hem (uiteraard) verzorgen.

Kennelijk is een hamster niet het juiste huisdier voor jou, die ervaring heb je inmiddels: een les voor de toekomst.
Wat je kunt doen om het weer leuker te maken voor jezelf is, door bijvoorbeeld erover te gaan lezen. Misschien doe je zo ideeën op.
Je realiseren, dat je hamster er ook niks aan kan doen, kan ook helpen: hij/zij heeft er niet om gevraagd bij jou te komen en heeft wel een fijn leven verdiend.

Met andere woorden: máák zin om hem een prettig leven te geven; dat ben je door de aanschaf aan hem verplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hamster wordt maar 2 jaar dus gewoon nog even volhouden. En koop een bal voor hem waar je hem in kan zetten en waarmee hij je kamer door kan lopen. Vinden ze kei leuk. Hebben ze bij de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dier is geen voorwerp dat je zomaar inruilt omdat je er geen zin meer in hebt.

Je spijt komt wel wat te laat, ben dan ook van mening dat jij, op wat voor manier dan ook verantwoordelijk bent en blijft voor het dier tot aan zijn dood.

Zorg er voor dat het beestje een goed tehuis heeft of krijgt waar hij zijn leven kan slijten, netjes zou zijn dat je voor de verdere kosten van het diertje blijft betalen.

Bedenk in het vervolg voor je een dier koopt van wat jou wensen zijn, nu is het dier de dupe van jou grillen, persoonlijk vind ik dit vele malen erger dan een dier in de bio-industrie, daar wordt het dier tenminste weg gedaan voor een nut, hier niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zo dat? In de bio-industrie hebben ze ook een kooi en voer, daarbij worden ze daar dagelijks gecontroleerd op ziektes. Overigens is de bio-industrie niet alleen ontstaan doordat we te weinig betalen, het heeft ook te maken met ruimte gebrek, er is op deze aarde gewoon te weinig ruimte om op een min of meer natuurlijke wijze de mensheid te voeden.
Wel, mijn kleindochter van tien kreeg een dwerghamster.Dag één beet de hamster haar in de vinger.Consternatie alom.
Ik nam de hamster mee,om haar terug naar de winkel te brengen, maar kon het niet over mijn hart krijgen.Ik kocht een gigantisch hok voor haar en ik heb ze nu vanaf mei.Ze is al twee keer mee op reis geweest en ik heb heel veel plezier aan haar.
Je moet ermee bezig zijn, dan wordt het leuker met de dag.Je kan ze heel erg tam maken.
En denk eraan:jij bent alles wat ze heeft.
Begin vanaf morgen de hamster te zien als een persoonlijkheid, stel jezelf eens in haar plaats.Je wil toch ook wat genegenheid, een vriendelijk woord , wat aanrakingen, anders kwijn je weg, de hamster ook...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me helemaal aan bij Rieneke : een huisdier heb je voor het leven. Althans, het zijne. En nu heb je geluk dat je voor een hamster gekozen hebt en niet voor een papegaai, want die worden in de regel niet vaak meer dan een jaar of twee oud, dus het is te overzien.

Maar wachten tot-ie doodgaat is voor het beestje ook niet echt de beste oplossing. En om een hamster goed tam te krijgen, moet je er veel tijd en aandacht instoppen, anders wordt het een soort kamerplant waar je niks mee kunt.

Het beste kun je dus nu op zoek - via vrienden en kennissen / familie, een briefje bij de dierenwinkel of marktplaats oid op zoek naar een nieuwe eigenaar die wel bereid is het beestje de (minimale) tijd en aandacht te geven die hij verdient.

En mocht je ooit nog een huisdier overwegen, vooral een dat een langer leven beschoren is : bezint eer ge begint. Het is geen speelgoed en geen siervoorwerp waar je weer vanaf kunt als je er op uit bent gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je toch te hechten aan het diertje. Op de duur gaat het wel. Speel er mee, bouw contact op. Verzorg het goed en zijn 'huisje' ook. In mijn huis is nooit een dier weggegaan, dat niet op natuurlijke wijze overleden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit overkomt je denk ik niet weer,dus voor je een beestje aanschaft hoe klein ook eerst dus over nadenken voordat je eraan begint.Breng hem terug naar de dierenwinkel waar je hem hebt gekocht met je verhaal is er een kans dat ze hem terug nemen.Bel ze eerst even of het kan want het beestje vind de rit erheen niet erg leuk.Hoop dat het lukt.