Heb een guppy gekocht met blauwe staart maar is die nu kwijt. Hoe kan dit?

Ik heb laatst bij de Intratuin een guppy gekocht die daar in het aquarium een blauwe staart heeft, maar nu ik heb thuis heb losgelaten heeft hij geen blauwe staart meer, maar helemaal een licht groene/witte staart. Hoe kan dit? Hebben ze bij de Intratuin speciale verlichting waardoor de staart blauw word, zoja? wat voor verlichting hebben zij?

Toegevoegd na 23 minuten:
Hij zag er bij de Intratuin net zo uit als op de bijgevoegde foto, maar nu is hij helemaal groen zoals het lijfje op de foto is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat kan door de verlichting en je hebt een dame in je bak die denk ik snel jongen zal krijgen.
wie weet zit daar wel de goede kleur bij.
Wat zit er nog meer in je bak neem aan niet deze ene gup.

Toegevoegd na 3 minuten:
soms moeten ze even op kleur komen .
Weet niet hoelang je hem er al in hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee mannetjes is teveel voor de vrouwtjes die krijgen geen rust worden steeds achterna gezeten door de mannetjes.
en ze zijn alle 3 al zwanger dat zal je snel genoeg zien.
als het kan zou ik er 1 man wegdoen want geen rust in je bak zie je zelf ook wel denk ik.
Snap ook niet dat ze het zo verkopen.
zou dus 1 man terug brengen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn 4 vrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan nog is dat teveel voor 2 mannetjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beste combinatie voor guppy's is: 3 vrouwtjes per mannetje. Als je dus twee mannetjes hebt, moet je 6 vrouwtjes erbij hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou voor tenminste 8 vrouwtjes gaan.
Zo hebben ze meer rust en vergis je niet voor je het weet zit de bak vol met jonkies.
Kan dus ook een man weer inleveren wat ik zou doen bij de zaak waar je ze hebt gekocht.