Mijn konijn drinkt niet uit het drinkflesje wat moet ik doen?

Mijn konijn is 6 weken oud en wil niet uit het drinkflesje drinken wat moet ik doen? Het gaat om zo' een flesje http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://delangoor.webklik.nl/user_files/2010_07/153937/fles.jpg&imgrefurl=http://delangoor.webklik.nl/page/verzorging-konijntjes-&h=400&w=400&sz=10&tbnid=GHrXIK1ddc4WyM:&tbnh=91&tbnw=91&zoom=1&usg=__LQcKHvRnXqb5YTIWG29h_EgLdZY=&docid=J2-K3TUnKCOxtM&sa=X&ei=_vwxUeCjNfSk0AXRu4HYAQ&ved=0CGEQ9QEwBQ&dur=499

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Geef naast het drinkflesje voorlopig ook water in een bakje. Als je ook andijvieblaadjes of andere groetenafval geeft naast de droge korrels, hebben ze minder water nodig. Er bestaan speciale konijnenbakjes die verzwaard zijn en dus niet omvallen. Dat is bij het geven van water uit een bakje wel aan te bevelen, omdat ze er vaak in gaan staan en het anders omkieperen.
Ivana
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Net als alle dieren ruiken konijnen water. Op een gegeven moment zal hij/zij het wel ontdekken. Waarom zo'n haast?
Duw eens met je vinger op het uiteind van het drinktuitje en kijk of het goed doorloopt. Je drukt dan het afsluitende balletje naar binnen en je vinger moet dan nat worden.
Zet een bakje water ernaast dan kan hij er goed bij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je konijn echt dorst zou hebben zal hij normaal wel drinken, uit zijn bakje of flesje. Maar misschien weet hij gewoon niet dat het flesje om uit te drinken is. Ik heb juist hetzelfde flesje voor mijn 2 konijntjes, zij drinken er wel van (dat waren ze gewoon van bij hun vorige baasje. Je kan proberen om je konijn op je schoot te nemen, en het flesje voor hem te houden. Je kan ook altijd eens proberen met het flesje op de afbeelding, ik weet niet of het helpt, maar het kan altijd dat je konijn daar misschien wel van drinkt. Ik heb beide flesjes, maar het flesje op de afbeelding gebruik ik voor mijn cavia's. Check ook even of het flesje op de goede hoogte hangt, maar ook niet te hoog (op de hoogte van zijn mond). En ook of hij er gemakkelijk aan kan als je een gewone kooi hebt met een bak en een tralie boven moet je zeker opletten of je konijn er aan kan, want soms zijn de bakken te hoog (ik weet niet hoe groot jouw konijn is). Als hij echt niet wilt drinken uit een flesje, zou ik het gewoon bij een drinkbakje houden. ;-)