Welke vogel is dit?

Mijn vriendin en ik hebben een vogel op straat gevonden met waarschijnlijk een zere of gebroken poot. Voor de rest maakt hij het goed. Maar heeft iemand een idee welk soort vogel dit is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij kan heel hard bijten, heeft iets een haaksnavel en een soort "haak" aan de poot. Wij vermoeden een jonge roofvogel die uit een nest gevallen is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
8 jaar geleden
Die kan mogelijk nog niet vliegen, maar is niet uit het nest gevallen.
Ze verlaten het nest een dag of wat voor ze kunnen vliegen.
Voor zover te zien op de foto lijkt de poot niet gebroken gelukkig.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ziet eruit als een gewone jonge merel, misschien een jonge lijster.

Het beste antwoord

Het lijkt mij een jong mereltje.
Als hij wat aan het pootje mankeert kan je hem het best naar de dichtstbijzijnde vogelopvang brengen.
Wellicht kan de dierenambulance 'm ophalen als je geen vervoer hebt.
Voor nu kan je hem wat blikvoer van de kat geven.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad een merel met het verenkleed dat ze dragen op het moment dat ze het nest verlaten.