Heeft mijn kat een maatje nodig?

Hallo allemaal,
Ik heb een super lieve knuffel kater van een half jaar oud, wij hadden thuis altijd maar 1 poes en ik heb nooit het idee gehad dat deze eenzaam waren alleen bij hem heb ik dat wel. Hij zit hooguit 2 dagen in de week alleen thuis en verder is er altijd wel iemand een dagdeel en een avond bij m.
In de zomer zou hier een kitten van mijn vriendin komen logeren dus even een paar keer proberen en hij vond het helemaal geweldig, helaas was het andere katje er niet zo van gecharmeerd dus dit is helaas niet doorgegaan. Ook mijn moeder heeft een katertje van een half jaar waar ik hem laatst mee naar toe heb genomen, wat vond ie het leuk spelen en stoeien ( wat uiteindelijk wel wat uit de hand liep omdat het andere katertje het elke keer verloor)
Hij vraagt erg veel aandacht vooral vragen om eten of door dingen te doen die niet mogen, zoals op het aanrecht zitten en aan de stoelen krabben of bijna de stof eraf trekken.Verder kan hij door een kattenluikje naar buiten en kan hij alle kanten op en wonen we niet aan een drukke straat. Hij slaapt bij ons op de slaapkamer in zijn eigen mandje en als de wekker gaat weet ie niet hoe snel hij op bed moet springen om bij ons te komen liggen, ook apporteert hij zijn speeltjes maar speelt in verhouding met kittens die ik ken erg weinig, ook kan hij zo de hele dag slapen of gaat in garage in een hoekje zitten. Mijn vriend zegt dat het wel wat mee valt en hij geen maatje nodig heeft.

Wat zeggen jullie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Bij een kat die het duidelijk zo leuk vindt een maatje te hebben, zou ik het zeker doen. Hij is nu nog jong genoeg om makkelijk aan een vriendje te kunnen wennen. Het mooiste zou een kat van dezelfde leeftijd zijn, die ook nog zo speels is. Kijk eens in het asiel, daar zitten kandidaten genoeg!

Goed dat je erover nadenkt, en het belang van de kat voorop stelt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
plus voor het asiel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
het lijkt er op dat je katertje zich goed verveelt, gezien het vele slapen en slopen.
ik denk dat hij enorm op zal knappen van een leeftijdgenootje om lekker mee te keten, zeker gezien hoe hij op de andere katjes reageerde.
ook al zijn jullie vaak thuis, mensen kunnen geen soortgenootje vervangen.

mensen denken dat katten solitaire dieren zijn, maar dat zijn ze niet.
ze leven alleen solitair als er heel weinig voedselaanbod is.
gezien dat bij jou thuis niet het geval zal zijn, is het natuurlijk er een katje bij te nemen.
hij is nog jong, het zal snel klikken.

overigens; is hij al gecastreerd, dat je hem vrij naar buiten laat?
kijk daar mee uit, de hormonen kunnen nu ieder moment op gaan spelen, en je wil niet dat hij gaat zwerven met alle gevaren van dien.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! En verrassend genoeg sneuvelt er veel minder in je huis met twee speelse katten: ze richten zich dan op elkaar, i.p.v. op jouw meubilair!
Ivana
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+