Zich zitten wassen, spelen, dicht bij het baasje liggen slapen of dutten,kattenkwaad uithalen, oortjes recht, je begroeten als je thuiskomt,kopjes geven,lekker in het zonnetje zitten en natuurlijk als je ze knuffelt dat ze zachtjes spint :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal mijn poes wel tevreden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet nu dat mijn poes tevreden is

Andere antwoorden (3)

Dan spint hij/zij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergis je niet: dat kunnen ze ook doen bij pijn of angst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O dat wist ik niet..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan ook heel verraderlijk zijn: 'Oh, hij spint, dan zal ie zich wel goed voelen'. Maar katten die aangereden zijn en iets gebroken hebben of zelfs dood aan het gaan zijn, spinnen soms ook.
En, minder dramatisch: mijn ene kat spint zich suf bij de dierenarts, uit pure angst. Zodra de vervoerbak weer in beeld komt houdt het spinnen gelijk op: de veiligheid is weer (een beetje) terug.
Als je je kat een beetje kent, zie je dat aan bijvoorbeeld een ontspannen houding, of (na lekker eten) een extra uitgebreide poetsbeurt, of (tijdens een aaibeurt) spinnen.
Elke kat toont het weer iets anders, ik heb een kat die bij hoge tevredenheid haar staart enorm opzet, wat meestal een veeg teken is, maar als ze alleen de staart opzet en de rest van de vacht plat ligt, is ze juist helemaal happy.
Mijn andere kat is een angsthaas, en de enige momenten dat ik zeker weet dat ie echt tevreden is, is als ie dicht tegen me aan ligt te spinnen en daarna opgerold gaat liggen slapen (als ie het niet helemaal vertrouwt, rolt ie zich niet op en ligt er altijd minstens één poot uitgestrekt om er extra snel vandoor te kunnen gaan in nood).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinnen, oogjes beetje toe knijpen, niet lusteloos, eet goed, geeft kopjes, is in voor spelletje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ene kat gaat er bang vandoor als ik met een vetertje zwaai, de andere komt elke avond uitgebreid mauwen als ik er volgens de dame niet op tijd aan denk om een potje veterjagen te doen ;-)