Vogelnestje gevonden, wat nu?

In mijn vogelnestje zitten er 5 eieren van een pimpelmees. Maar nu zie ik dat ie al drie dagen niet komt opdagen en nu heb ik dus een klein cameraatje in de nest gelegd en s'nachts zie ik dat ze niet komt opdagen. Ze voelen ook zo koud aan dus wat moet ik nu doen kan ik ze gewoon thuis laten uitbroeden onder een gewone bureaulampje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Ivana
10 jaar geleden
Goed tellen, het zijn er 6.;)

Het beste antwoord

Nee dat lukt niet meer. Soms laten vogels hun legsels achter als ze verstoord worden of omkomen door een kat of op andere wijze. Dit is de natuur. De embryo's zijn toch al dood na zolang tijd in de koude.
Treur er maar niet om. Het is niet voor niets dat er in een nest zoveel eieren liggen en dat vogels meermalen per jaar een broedsel hebben. De natuur houdt zichzelf in stand.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, geen gezeur het is gewoon de natuur, er sneuvelen op het moment in ons land, tienduizenden jonge vogeltjes, doordat de ouders niet terug komen, vogels de nesten leegroven, uit de boom waaien, uit het nest vallen, katten, parasieten, enz. enz.
Alleen de allersterkste en meest slimme vogels overleven, alleen zo kan de soort blijven bestaan. +
Ivana
10 jaar geleden
Ed + ;)