Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vogelnestje gevonden, wat nu?

In mijn vogelnestje zitten er 5 eieren van een pimpelmees. Maar nu zie ik dat ie al drie dagen niet komt opdagen en nu heb ik dus een klein cameraatje in de nest gelegd en s'nachts zie ik dat ze niet komt opdagen. Ze voelen ook zo koud aan dus wat moet ik nu doen kan ik ze gewoon thuis laten uitbroeden onder een gewone bureaulampje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Ivana
10 jaar geleden
Goed tellen, het zijn er 6.;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dat lukt niet meer. Soms laten vogels hun legsels achter als ze verstoord worden of omkomen door een kat of op andere wijze. Dit is de natuur. De embryo's zijn toch al dood na zolang tijd in de koude.
Treur er maar niet om. Het is niet voor niets dat er in een nest zoveel eieren liggen en dat vogels meermalen per jaar een broedsel hebben. De natuur houdt zichzelf in stand.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, geen gezeur het is gewoon de natuur, er sneuvelen op het moment in ons land, tienduizenden jonge vogeltjes, doordat de ouders niet terug komen, vogels de nesten leegroven, uit de boom waaien, uit het nest vallen, katten, parasieten, enz. enz.
Alleen de allersterkste en meest slimme vogels overleven, alleen zo kan de soort blijven bestaan. +
Ivana
10 jaar geleden
Ed + ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding