Waarom doet mijn kat opeens zo gek?

mijn kat is ongeveer 14 jaar ofzo
ze is al bij ons sinds ze een paar maanden oud was.
ze is erg lief
ze vind het heel fijn als ik haar aai
soms komt ze op mijn bed slapen als ik ook ga slapen.
maar ze doet sinds vandaag een beetje gek

ze ging opeens weg van me als ik haar probeerde op te tillen.
ze vind dat oke normaal
dus toen ik haar probeerde optetillen rende ze weg van me en rende ze onder het bed van mijn zusjes.
ze vind trekt zich ook opeens weg als ik haar probeer te aaien.

is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Misschien zit het wel in het weer vandaag. Ik ben net voor het eerst in 12 jaar aangevallen en gebeten...doorgebeten...door mijn kater. De grootste lieverd die er normaal rond loopt. Dat gebeurde toen ik hem wilde optillen van mijn bed. Er was geen enkele aanleiding voor hem om dat te doen. Even daarvoor zaten we nog te kroelen en gaf hij mij kopjes tegen mijn armen. Ook ik bel morgen meg de dierenarts.

Antwoorden (3)

Nee dit is niet normaal dus zij reageert anders dan gewoonlijk.

Een kat van 14 jaar is oud.
Je zou nu al minstens jaarlijks naar de dierenarts toe moeten voor een check-up net als een auto voor apk.
Jullie hebben haar al heel lang en je kent haar goed. Dus je weet hoe ze reageert vertel je.
Wanneer dit gebeurt , verandering van gedrag , is het eerste waar je aan moet denken dat de kat pijn heeft. Er is iets mis, dat is duidelijk.

Ga naar de dierenarts en laat haar onderzoeken. Schrijf thuis even op wat er allemaal anders is , eet ze nog en drinkt ze nog? Een kat moet elke dag eten anders gaat het mis.

Maak morgen met spoed een afspraak , laat je niet afschepen met een afspraak later in de week... NEE het moet morgen met SPOED.
Echt @anoniem1225 er is haast bij. Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
jodyenboyke
3 jaar geleden
+ Ook ik sluit mij hier volledig bij aan.
Je zou het best zo gauw mogelijk naar de dierenarts moeten gaan. Een kat van 14 jaar kan ouderdomsziekten krijgen en moet bij dit soort alarmerende reacties worden nagekeken. De tweede mogelijkheid is een dementie, waar ook dieren last van kunnen hebben. Maar eerst lichamelijk onderzoek. Ik wens de kat het beste!
Ivana
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Idd rap naar de dierenarts. Dementie zie je niet van de ene op de andere dag.
Een kat is een gewoontedier. Een verandering in gewoonte of gedrag is dus een goede reden voor een check-up en lieft zo snel mogelijk, zeker omdat je kat ook al 14 is. Je zegt dat ze normaal oke is met opgetild en geaaid worden, als ze dat ineens niet meer oké vindt moet je haar laten nakijken. Ook al omdat ze onder bed rent wat lijkt alsof ze zich wil verstoppen. Dus: Dierenarts contacteren