Zijn keffertjes moeilijk op te voeden?

In mijn buurt wonen ook redelijk wat honden. De meeste honden hoor je een enkele keer blaffen, en daar blijft het bij.

Er wonen (helaas) ook een paar keffertjes. Die keffen de hele dag door. Het lijkt wel of ze het zo hard en zo schel mogelijk proberen te doen.

Terwijl je al die honden bijna nooit hoort, zijn die keffertjes continu aanwezig.

Komt dat doordat keffertjes moeilijker zijn op te voeden dan honden, of ligt het aan de baasjes?

Cryofiel
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, 'keffertjes' zijn net zo goed op te voeden als grotere honden.

Het zijn vaak de eigenaren die er anders mee omgaan omdat het kleine hondjes zijn. Toch moet ik stellen dat het in de meeste gevallen bepaalde type personen, zulke kleine hondjes aanschaffen. Ze worden dan vaak behandeld als kinderen, met alle gevolgend van dien.

Hoe klein ze ook zijn, een hond blijft een hond. Als je de taal van honden niet begrijpt dan nemen ze te touwtjes zo over en worden het roedelleiders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn halsbantjes voor te koop . Die het keffen tegen gaan
Maar ja dat keg wel aan de baas ?

Toegevoegd na 37 seconden:
kek is leg

Toegevoegd na 38 seconden:
kek is leg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's bijna een gedicht.
Omdat kleine honden nogal eens het onderspit delven tegenover grote honden in een gevecht om dominantie merk je dat kleine honden heel fel zijn in het verdedigen van hun territorium. Ikzelf heb een kleine en een grote hond (een jack-russel en een labrador) en je merkt gewoon dat die kleine de eerste is die gaat blaffen als er een andere hond langs komt. Daarbij is hun blaf scheller en harder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn het bepaalde mensen,die een bepaald soort honden aanschaffen. Zij zijn bijna unaniem van mening,dat deze "lutkikkertjes" niet opgevoed hoeven te worden en worden vaak op allerlei mogelijke manieren verpest door hun bezitters,maar eigenlijk zijn niet zij de bezitters van de hond,maar is het andersom. Ieder hond is op te voeden,mits je er je best maar voor doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochter heeft een bulterier een schat van een hond een echte kroeldoos met iedereen.
maar hij kan geen uur alleen blijven of hij blaft de boel bij elkaar.
hij kan ook niet bij andere honden die vreet hij op .
mijn dochter heeft een antiblafband gekocht die prima werkte maar deze inteligente hond doet nu het kastje met zijn poot opzij en de band werkt niet nog strakker gaat niet dan stikt hij
ze kan nooit een uur weg wie weet een raad hiermee,dat werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja wat zijn keffertjes.
Ik heb zelf een Stabij en een Jack Russel, een zgn. keffertje. Mijn Jackie is dus geen keffertje.
Wel waaks maar dat houd met 2 felle blafjes wel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ligt het aan het type hond. Ik heb zelf een Amerikaanse Stafford (verdedigingshond), die je zelden tot nooit hoort. Daarnaast het ik een ruwharige teckel (jachthondje) die wel blaft naar voorbijgangers etc. Ik heb het haar slechts gedeeltelijk kunnen afleren. Maar aan de baas ligt het dus zeker niet.