maaggassen soms ...hoe kan je een hond zelf laten boeren door massage ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
wat is de oorzaak van de maaggassen? ander voer geprobeerd? andere voerbak? (zodat hij minder gulzig eet)
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt, beter de oorzaak achterhalen.
Voorkomen is beter dan genezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor het mee denken ...
ze heeft een maagtorsie gehad vandaar en die maag is gelijk vast gezet toen !
1)ander voer gedaan ...grote brokken ! gaat veel beter
2)laag voerbak (stond op borst hoogte ) ..was vroeger het advies...
3)speciaal voerbak om gulzig eten tegen te gaan (klopt nu doet ze er langer over )
4)lang wachten met uitlaten na of voor het eten ...
(maar omdat er best veel honden het niet halen bij mag een torsie is er haast geen info over buiten de dierenartsen om ...daarvoor dacht ik als ik er zelf beetje massage doen bij haar zodat ze gaat boeren ..?
maar wil het dan wel goed doen ...
Rieneke1
9 jaar geleden
wellicht heeft je hond hier baat bij? http://www.nmlhealth.com/p,34,2544/PUUR-Maag-hond-kat.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel weer een stukje verder!

Het beste antwoord

Er zijn opleidingen om te leren je hond een massage te geven. Denk hier niet te licht over. Het is een uitgebreide opleiding en kost tussen de 600 en 800 euro. Deze opleidingen omvatten meerdere massagemanieren voor uiteenlopende problemen.
Maar je kunt je natuurlijk ook eens laten informeren bij iemand die de opleiding heeft gevolgd. Uiteindelijk kun je dit zelf ook leren om de hond thuis zelf te kunnen behandelen, maar dan wel onder begeleiding.
Een osteopaat kan ook advies geven m.b.t. massage of bepaalde bewegingen.
Het is onmogelijk om via deze weg het enige juiste advies te geven.
Op alternatief vlak, homeopathie, fytotherapie e.d. kan misschien ook wat gedaan worden.
Een dierenarts kan een medicijn als, buscopan, voorschrijven. Maar ga a.u.b. niet zelf knoeien voordat iemand met verstand van zaken de hond gezien heeft. Een maagtorsie is levensbedreigend. Ook darmtorsies komen voor.
Je hond boft wel met zo'n toegewijde baas. Niet veel mensen zouden zich hier in (durven) verdiepen. Dus: compliment!