Welke lamp gebruik ik best in een terrarium echte planten levend te houden?

In mijn terrariums voor de slangen probeer ik steeds echte planten in te planten maar meestal gaan deze gewoon kapot. Heb er gewoon een led-blakje in omdat slangen niet echt (veel) licht nodig hebben. Maar planten precies dus wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik zou gewone terrariumlampen (halogeen of tl) gebruiken ipv led-verlichting.

Het spectrum van het led-licht is mogelijk niet breed genoeg voor de planten.

Maar hou er ook rekening mee dat de oorzaak ook elders kan liggen.

Bemest je de planten?

Houden de planten van de temperatuur in het terrarium?