Kan het door dentastix komen dat mijn hond zijn tandvlees bloed ?

Ik heb vandaag dentastix in huis gehaald en aan mijn hondje gegeven, maar nu zit het staafje een kleine beetje onder bloed en in haar mond kan ik ook zien dat het bloed. Is dit de werking van dentastix of komt het gewoon omdat het staafje te hard voor haar is.

Zoja kan ik hem dan in water leggen zodat het wat zachter wordt, maar dan is de vraag of de werking het nog wel doet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je hondje tandsteen heeft en misschien ook ontstoken tandvlees,het beste kun je dit even laten controleren door de da,maar het gebeurd vaak dat er een beetje bloed bij zit en vooral als je hondje het niet gewend is om op een kluifje te kauwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt. Ze is pas 3 geworden. Da zei steeds dat ze wel wat tandsteen had en dat ik moest gaan tandenpoetsen, maar dat laat ze me niet doen. Dus wilde ik het via de dentastix proberen. Ze heeft wel soort gelijke staafjes maar die zijn net wat zachter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel honden vinden het niet leuk als je in hun bek moet om te poetsen,daarom is het altijd verstandig om dit vanaf pup al aan te leren. Je zou een vingertandenborstel bij de da kunnen halen en het daarmee proberen,maar dit moet je dan langzaamaan opvoeren dus een paar haaltjes over alleen de voortanden en daarna als beloning wat lekkers en op die manier kun je het poetsen uitbreiden.
Je kunt ook een stukje verband om je vinger wikkelen en over de voortanden wrijven,tenzij ze niet in je vingers bijt natuurlijk want dan heb je meer aan een vingertandenborstel. Dan toch maar de kauwkluifjes als ze het echt niet toe laat na proberen,maar nog beter voor het gebit is het geven van rauw vlees.
Ivana
10 jaar geleden
Dikke plus. Je hele verhaal klopt. Het advies van het verbandje om je vinger is het beste voor het begin. Je hoeft bij een hond toch alleen de buitenkant van de tanden te poetsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Ivana. Klopt,alleen de buitenkant.