Mijn kanarie is gisteren ontsnapt uit zijn hok (buiten) maar vanmorgen was hij er weer! Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Uhhh.... hij is terug komen vliegen ?!?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is bij ons ook gebeurd. Vermoedelijk is hij graag bij jou.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha ja dat zou kunnen, ik vond het wel vreemd toen hij er ineens weer zat :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij normaal voor een (tamme) kanarie om naar huis terug te keren. Ik laat mijn kanarie rondvliegen in huis als ik het hok verschoon. Ik zet 'm er nooit terug in. Dat doet ie zelf.

Antwoorden (3)

Misschien heeft hij een gaatje gevonden waardoor hij naar buiten maar ook weer naar binnen kan? Of een deurtje o.i.d. wat hij open kan maken?
Wel fijn dat hij er weer is :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij is ontsnapt omdat hij daar een kans toe zag. Hoe dat kan kan natuurlijk vanalles zijn: een gaatje in je volière (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'hok buiten'?) of je hebt de deur open laten staan.

Dat hij weer terug is kan er goed mee te maken hebben dat hij weet dat er een bakje voer klaar staat en dat dat makkelijker te vinden is voor hem dan zelf noten en zaden te gaan zoeken. Hij weet waar hij eten en drinken kan krijgen en beschutting voor de regen en zal eerder terug komen dan dat hij hongerig, dorstig en nat blijft rondvliegen op zoek naar een holle boom met wat zaadjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij glipte gisteren uit mijn hand (stom), vanmorgen zag ik hem op de volliere zitten en toen heb ik snel alle andere kanaries in het binnenverblijf gedaan, toen ik de deur opendeed ging hij gelijk naar binnen en begon hij te eten en te drinken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, precies. De andere vogels en het eten en drinken zorgden dat hij weer terug kwam denk ik.
Ze komen vaak terug als ze ontsnapt zijn. Kunnen ze het hok niet meer in, dan zijn ze vaak te vangen met een kleine kooi als je een beetje geduld hebt.
Wanneer je geen geduld hebt, heb je kans dat je ze zelf verjaagd en dan zijn ze echt weg.
Ze komen gewoon terug naar voer en veiligheid en naar de hun bekende medevogels.

Zo kan het ook gebeuren dat er vogels die elders ontsnapt zijn bij jou aan komen kloppen. Dat wil zeggen dat ze af komen op het geluid van jouw vogels die in de volière zitten. Meestal hebben ze dan vreselijke honger en is het vangen makkelijk genoeg.
Zaadjes in een kooitje, draadje aan het deurtje en hoepsakee...gevangen.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij glipte gisteren uit mijn hand (stom), vanmorgen zag ik hem op de volliere zitten en toen heb ik snel alle andere kanaries in het binnenverblijf gedaan, toen ik de deur opendeed ging hij gelijk naar binnen en begon hij te eten en te drinken.
Ivana
9 jaar geleden
Fijn dat je een afsluitbaar binnenhok hebt. Nog fijner dat je de rust en tegenwoordigheid van geest had om het zo op te lossen. Maar omdat dit voor jou iets heel onverwachts was, zullen de zenuwen door je keel gegierd hebben. Fijn dat het tot slot allemaal op z'n pootjes terecht is gekomen.
Ivana
9 jaar geleden
Als je een kanarie of kleine vogel vast houdt kan je hem het beste met de kop tussen je wijs- en middelvinger vasthouden. Zijn lijfje zit dan in je hand en hij kan niet ontsnappen of wegglippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. Is voor de kanarie zelf ook de beste manier om vastgehouden te worden. Een tamme kanarie die niet kan wegvliegen kan je dan weer 'opscheppen' met je hand onder de kanarie door bewegen en hem zelf op je hand laten springen.