Onze hond ligt op de tafel, hoe leer je dit af?

een jaar geleden
1.9K
Rieneke1
een jaar geleden
Blijkbaar bied je je hond geen fijn alternatief. Maar een fijne hogere zachte plek voor hem waar hij wel welkom is.

Antwoorden (2)

Laat dagelijks iets op tafel liggen wat de hond niet zo lekker vindt vb. een wortel of courgette. Hij moet het wel interessant genoeg vinden om er eens aan te likken. Smeer dit artikel goed in met azijn of iets pikants zoals cayenne of tabasco. Jouw hond leert dat op tafel enkel verschrikkelijke dingen te vinden zijn. Als je dan elders lekkere dingen verstopt voor hem, zal hij snel weten waar de beste buit te rapen valt!
fremar
een jaar geleden
Jouw hond gaat graag op de tafel liggen met een reden, het levert hem iets op. Dat kan van alles zijn, meestal is het een hoge plek dus de hond kan alles overzien, naar buiten kijken enz. Afleren is moeilijk, je moet eerst leren wat wel mag, en je moet voorkomen dat hij op de tafel kan komen (management). Dus ga je uit de kamer of buiten de deur, zorg dan dat de hond een afgesloten plek heeft (kamerkennel o.i.d.) waar hij moet verblijven. Als je thuis bent, dan zorg je ervoor dat de hond niet op de tafel kan komen en geef de hond dan een fijne plek waar hij wel mag liggen en zorg dat hij daar beloond wordt.
jodyenboyke
een jaar geleden