Poes heeft met onweer haar 5 kittens naar buiten gebracht. Gaat ze wel weer naar haar kittens toe?

Vanmorgen toen wij beneden kwamen, zagen wij dat de doos waar normaal 5 kittens in liggen leeg is. Vannacht met het onweer heeft de moederpoes de kittens naar buiten gebracht. De mamma kijkt nu zelf ook raar naar de lege doos en miauwt een beetje. Gaat ze wel naar haar kittens toe vanaf nu? En als ik haar volg, zou ik dan bij haar kittens uit kunnen komen? Mammapoes is nu al enige tijd binnen.
De kittens zijn vandaag 3 weken oud. De mamma is een hele goede mamma en zij vertrouwd ons 'mens' bij haar kittens.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

wat een rotsituatie!
is de poes nog jong en onervaren?
ik zou hard gaan zoeken, als de kleintjes nog leven dan zullen ze inmiddels hard piepen van de honger.
ik zou niet afwachten of poes actie onderneemt.
mocht je ze weer vinden, trek hier dan een les uit: een moederpoes met kleintjes mag nooit naar buiten kunnen.
niet alleen om dit soort situaties te vermijden, maar ook om het risico dat moepoes wordt aangereden en de kleintjes moederloos achterblijven.
ik hoop dat de kleintjes nog boven water komen in goede gezondheid, hou je ons op de hoogte?
Rieneke1
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Idd + van mij. Goed zoeken hoor! Niet wachten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
++ jes voor rieneke!!
ga snel zoeken hoor!!!
heel vervelend. poes is wrs geschrokken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rust is wedergekeerd!!! Super bedankt voor jullie reacties. Ze zijn terug! Ze lagen toch achterin, achter alle beddengoed, in de kast. Pfff! Heb eerst wel dik uur buiten lopen zoeken (wonen in een bos dus genoeg plek...). Toen gedacht: nog 1 x binnen zoeken.
De Mammapoes keek telkens maar raar naar de lege doos en leek mij vragend aan te kijken en begon steeds meer te miauwen. Ook waren haar tepels al aardig opgezet, dus allemaal mindere tekens! Inmiddels had ik ook de dierenarts gebeld. Zij wist mij te vertellen dat mams wellicht zo geschrokken is vannacht, dat ze zelf ook niet meer wist dat ze de kittens heeft verplaatst. En als ze t al wist dat ze dan niet meer wist waar. Jeetje, wat een stress. Inmiddels kattenluikje dicht om een echte dergelijke crisis te voorkomen..! De kittens zijn dus weer veilig terug en we kunnen gerust de rest van de dag beginnen ;). Super bedankt voor het meedenken en jullie reacties!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig dat het zo goed is afgelopen! Wat een schrik zal het geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh gelukkig!
Rieneke1
11 jaar geleden
ben heel blij dit te horen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie lieve reacties en bijzonder om te lezen dat jullie zo meeleven :). Bedankt!