pup wil niet naar buiten?

Mijn pup van 9,5 week vind het helemaal niks buiten. Als buiten met d'r sta strekt ze aan haar riem en piept heel hard, de enige manier om haar mee te krijgen is haar mee te trekken.. Als we eenmaal op het veldje zijn doet ze haar behoefte wel maar wil daarna ook zo snel mogelijk naar huis.. ik hoop dat iemand me hier kan helpen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
jodyenboyke
11 jaar geleden
Het riempje zal het grootste probleem zijn, nooit laten trekken. Til 'm op tot aan de plek waar hij zijn behoefte mag doen. Als ie daar mee klaar is ga je op een afstand staan zolang als je riem is en roept de pup heel enthousiast, is ie bij je krijgt ie natuurlijk een beloning (koek of stem), daarna herhaal je dit nog 'n paar keer. Ga zo snel mogelijk op PUPPY-cursus! Na een les of 2 lopen alle puppy al heel enthousiast mee.

Het beste antwoord

Voor een jonge pup, is de buitenwereld, een brok onzekerheid, stress en vreemde luchtjes.
Dus til hem maar op en draag hem naar het veldje. hij zal spoedig dit veldje als leuk gaan ervaren.
Zeg niets tegen hem, laat hem maar snuffelen en zoeken.
En laat hem zelf maar de weg naar huis vinden.
Nog even en de buitenwereld is een groot feest voor een hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is alles gewoon heel erg nieuw voor de pup. Hij/zij moet er gewoon flink aan wennen, al helemaal omdat ie niet meer veilig bij zn broertjes en zusjes binnen zit. Neem de hond zoveel mogelijk mee naar buiten.

GEEF DE PUP EEN GROTE KNUFFEL WAAR HIJ/ZIJ TEGENAAN KAN LIGGEN.
Zo voelt de pup zich veilig als hij/zij met de knuffel in de bench ligt. Neem daarna de knuffel desnoods mee naar buiten.

PROBEER ZO SNEL MOGELIJK EEN KNUFFEL TE KOPEN WAAR ZE LEKKER BIJ WEG KAN KRUIPEN. Des te sneller hecht hij/zij zich eraan en voelt het veiliger.

Ps. neem buiten natuurlijk ook veel snoepjes mee, zodat de pup weet dat ze snoepjes krijgt als hij/zij naar buiten gaat.