Waar kan ik een laserpen kopen als speeltje voor mijn kat?

Dus niet zo eentje die erg verblindend is.

Een van mijn katten is te dik en de dierenarts stelde dit voor om ‘m meer aan het bewegen te krijgen.
(Ik heb geen tuin en hij speelt gewoon niet veel, ook niet met m’n andere twee katten)

Ik vond deze winkel: http://www.laserkopen.com/, maar die laserpointers zijn te machtig. Eventuele suggesties?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
7 jaar geleden
Wat een prijzen zeg, op de site die je geeft. Een lampje voor de katten kost nog geen tientje.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Primera verkoopt er ook 1. Een balpen in een doosje met laserpointer erop. Nog geen €3,-

Antwoorden (1)

Bij veel dierenspeciaalzaken, en ook wel bij sommige electronicawinkels kan je een laserspeeltje kopen. Hou het simpel en koop er een die gewoon een puntje aangeeft: die fantasielasertjes die bijvoorbeeld een muis aangeven zijn veel te diffuus voor de kat, en hij ziet toch niet dat het een muis moet voorstellen. Mocht je online willen bestellen, dan denk ik dat je prima terecht kan bij zaken zoals zooplus.
Eindig het spel wel altijd met een propje, hengeltje o.i.d., zodat de kat iets kan vangen en niet compleet gefrustreerd raakt op de duur. Sowieso zou ik proberen de kat ook met dat soort speeltjes te activeren: de aanhouder wint, gewoon dagelijks een paar minuten voor uittrekken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met spelen alleen kom je er niet: katten die zich vervelen eten al snel te veel, en door stress (van de verveling) wordt eten ook sneller omgezet in vet. Ik denk dan ook dat er een breder offensief nodig is. Laat je katten eens jagen voor hun eten en wel door middel van voerpuzzels. Die kan je kopen, maar ook zelf maken, en zijn niet alleen goed voor de slanke lijn van je kat, maar ook voor het geestelijk welbevinden. Makkelijk beginnen, en de moeilijkheidsgraad steeds opvoeren. Google maar eens en er gaat een wereld voor je open.
Complimenten trouwens voor je dierenarts dat die niet begint over tweemaal daags afgepast eten geven, dat zou heel katonvriendelijk zijn, en bovendien contraproductief.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/verschillende/met_baterijen/25439
Rieneke1
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Als een kat normaal niet wil spelen kan het zijn dat 'ie ook niet met een laserpuntje wil spelen. Na de eerste nieuwsgierigheid is bekend wat het is en dan is de lol eraf. Als je kat wel graag wil eten zijn voerpuzzels en andere manieren om de kat te laten werken voor zijn voertjes wel een goed idee.
Rieneke1
7 jaar geleden
@Inekez1 katten die niet gewend zijn te spelen kan je dat zeker weer leren, zolang je geduld hebt. Iedere kat heeft weer eigen voorkeuren voor bepaalde speeltjes, en dat hoeft zeker niet snel te gaan vervelen. Mijn Drop vindt het al jarenlang helemaal geweldig als ik hem achter het laserlichtje door een speeltunnel laat rennen. Moos wordt wild van een leren veter. En Bas blijft de panic mouse geweldig vinden. Je moet gewoon de tijd nemen en wat uitproberen. Wat catnip/playspray kan ook enorm activeren.