Is het normaal dat er veel bloed uit de wond komt?

Mijn kat heeft vandaag een drain in zn hoofd gekregen ivm met het weghalen van een abces. Nu moet ik een aantal keer per dag (weet niet hoe vaak) de drain heen en weer bewegen - draaien zodat ie niet ingroeid. Maar er stroomt best veel bloed uit wat ik stop Door er druk op te zetten met een verband. Dit lijkt me niet heel goed? Iemand voor vanavond een antwoord? :( ben bezorgd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het is niet normaal dat er veel bloed uit de wond komt.
Wel is het zo dat je je erop kan verkijken: er kan best nog veel pussige vloeistof uitkomen, vermengd met wat bloed, en dat is niet abnormaal.

Ik denk dat je het best de dierenarts even belt voor advies. Als je hem of haar belt wordt je vanzelf doorverwezen naar de dienstdoende dierenarts.
Bel gerust, die heeft niet voor niets dienst.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima advies. Lijkt me ook dat de dierenarts hier anders voor gewaarschuwd had, als het normaal was geweest.