Waarom lopen kleine hondjes vaak op drie pootjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze 2 antwoorden heb ik veel aan gehad bedankt

Antwoorden (3)

Dit komt doordat een knieschijf op dat moment verschoven is. Door te gaan hinken wordt de knieschijf weer op zijn plaats gebracht.

Dit komt veel voor bij kleine hondjes zoals dwergpoedels, chihuahua's, maltezer, yorkshire en jack russells.

De knieschijf of patella is één van de loszittende delen in de knie en is dus onderhevig aan mogelijke verplaatsingen.
14 jaar geleden
Dat hinken heeft vaak te maken met Patella luxatie.

Die hele kleine hondjes zijn vaak mismaakt, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen. Door het als maar kleiner fokken is er een verandering ontstaan in de skeletbouw en de opbouw van de spieren.
Je ziet het heel erg veel bij Jack Russells maar ook bij andere boomerachtige hondjes, ook zogenaamde rashondjes, waar niet goed op de afstamming is gelet en waar gewoon wordt gefokt met hondjes die hier al tekenen van vertonen.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh, nooit geweten. wat erg
Doen ze dat dan??