hoe moet je afscheid nemen van je huisdier als ie dood is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan extra lief voor hem zijn als hij nog wel leeft. Extra aandacht voelt een huisdier ook aan. Een idee is om als je huisdier al overleden is een beetje as in een ketting te laten zetten. Zo heb je een stukje van je huisdier altijd bij je. Als je een huisdier al heel lang hebt voelt dat heel pijn als hij/zij dood gaat. Dit is ook een verwerkingsproces net als dat een mens dood gaat of liefdesverdriet. Dit rouwproces zal wel steeds meer slijten.

wij begroeven onze dieren in de tuin (vroeger met een tekening er bij) en ondertussen we hem begroeven vertelde we over de leuke kanten ... dat helpt vaak wel : gewoon aan de leuke kanten van zijn leven denken . (ook nog na zijn begrafenis) ik ken ook mensen die een (katten urn )hebben gekocht : dat zijn urnen in kleine formaten speciaal voor katten maar wij hebben niet zoveel met een urn. gewoon doen wat jij wilt doen.

Ik heb van mijn hond een schilderij laten maken en brand regelmatig een kaarsje en haal in gedachten herinneringen op bij een mooi muziekje. Misschien een beetje sentimenteel maar als je een dier 11 jaar lang hebt gehad heeft ie toch een plekje in je hart gekregen dat je best mag koesteren.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100