Waarom valt moeder merel de ene kat wel aan en de andere niet?

Ik heb een Cyperse kat en een compleet witte kat. Als de Cyperse kat in de tuin is, worden er constant kamikaze duikvluchten door de merel uitgevoerd op deze Cyperse. Is de witte kat daarentegen in de tuin dan wordt hij compleet genegeerd door de merel....
Ook als ze samen in de tuin zijn, is de Cyperse de enige die aangevallen wordt...

Waar zit het onderscheid in? Waarom valt de merel de ene wel aan en de andere niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat de compleet witte kat doof is en daarom niet reageert op de vogel ! Als de kat niet reageert op de vogel, hoeft zij ook niet aangevallen te worden. De cyper is niet doof en heeft ooit het nest van de vogel beslopen/gevonden en dus is de cyper wel een gevaar. Antwoord : de witte dove kat jaagt niet en is dus ongevaarlijk !

Ik heb iets soortgelijks gezien en toen had de aangevallen kat een jong van die vogel gepakt. De vogel hield trouwens pas op toen de andere kat de vogel aanviel.

Zou het aan de kleur kunnen liggen? Op onderstaand filmpje hebben de vogels het ook enkel en alleen maar voorzien op de kat met het meeste wit in zijn vacht. Wel vreemd dat het dan voor beide vogels in dit filmpje op gaat.Of misschien speelt een bepaald soort herinnering een rol?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100