Mijn hond krijg bobbels op zijn snuit als hij met gedroogd gras speelt zou dat een allergie zijn? En zijn daar pilletjes voor?

Het is een Duitse Herder.....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/oplossing-grasallergie-hond.351866
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het niet met gedroogd gras laten spelen pilletje.

Antwoorden (3)

Het is onmogelijk om via deze weg een antwoord te geven. Ga aub met je hond naar de dierenarts. Die heeft er vast een remedie voor. Het hoeft nl. niet aan het gras te liggen, maar kan ook komen door mijten o.i.d. die in het gras zitten. Je kunt wanneer het vaker voorkomt en erger wordt een allergietest laten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond kan allergisch zijn voor gras(sen) maar ook voor diverse beestjes die daar inzitten.
Als je het zeker wil weten, kan je bij de DA een bloed en huidonderzoek laten doen. Afhankelijk van wat er uit komt, kan je hond prednison, certrizine, atopica krijgen. en tevens kan er voor een sensibilisatie kuur worden gekozen.
Maar vaak als het zo duidelijk is waar het probleem vandaan komt(spelen met gras) is het advies, de hond daar vandaan te houden, probleem opgelost en de hond hoeft geen medicijnen te slikken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan heel goed zijn dat je hond allergisch is voor gras of iets anders in de natuur.
Zoals je het omschrijft,als hij in het gras speelt, verdwijnen de bobbels ook.
Ik ken een hond die allergisch is voor gras,dit uit zich in jeuk over het hele lichaam en krijgt daar spuiten tegen.
Mijn eigen labrador heeft ook eens bobbels op zij neus gehad, ik schrok ervan en ben meteen naar de dierenarts gegaan. Antwoord was allergische reactie voor bv dennenbomen. Aangezien de hond dagelijks in de natuur loopt was het moeilijk vast te stellen waardoor precies de bobbels waren ontstaan. Ik heb pilletjes gekregen en het was binnen enkele dagen verdwenen. Dierenarts zei dat het ook vanzelf weg zou trekken, maar dit veel langer zou duren. Mijn labrador heeft hierna nooit meer dezelfde bobbels gekregen terwijl hij iedere dag rondsnuffeld in de natuur.
Ga voor de zekerheid even langs bij dierenarts.