Is het lief bedoeld als mijn kitten mijn gezicht 'aait'?

Mijn kitten slaapt op het kussen naast mij. Soms als ik wakker word, dan zie ik 'm heel aandachtig naar mij kijken. Vaak dan doe ik m'n ogen weer dicht en gaat hij met zijn pootje over mijn gezicht, vooral over m'n neus. Wat wil/bedoelt hij dan? Net deed hij het ook, maar toen voelde ik heel zachtjes zijn nageltjes. Dat mag natuurlijk niet. Betekent het dat 'ie wil spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt wel superlief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mijn beide katten doen dat ook. Soms duwen ze zo hard met het pootje dat mn gezicht in de plooi raakt...heel lief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaa! Mine, mine, mine! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*smelt*

Het beste antwoord

Ze vind je lief en wilt aandacht. Het beste kan je haar dan vertroetelen. Maar als je het niet wilt dat ze dat doet moet je haar aan de andere kant van het bed leggen. Ook een kussen. Maar omdat ze dan een stukje verderop ligt moet ze eerst (bijv.) de linker kant van het bed verkennen. Vanzelf word ze rustig en gaat ze slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meestal vragen ze dan om aandacht. Ze willen dan vertroetelt worden, naar buiten of te eten gegeven worden. Ik ken dit omdat mijn kat het ook doet. Maar het wil niet zeggen of dit ook het geval is. Sta eens op en kijk of je kitten met je meeloopt naar de deur of voerbakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk is dat lief bedoeld.
vermoedelijk is het een mix tussen jou willen onderzoeken, en aandacht vragen.
bestraf hem niet als je z'n nageltjes voelt; jonge kittens zijn nog niet goed in staat ze altijd netjes ingetrokken te houden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord als ik een plus kon geven had ik je hem gegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan doe ik t wel =) +
Waarschijnlijk wacht hij, totdat je iets gaat doen waar hij behoefte aan heeft: eten, naar buiten, spelen etc.
Duurt hem dat te lang, dan gaat hij je met zijn pootje bewerken.
Hij weet: als ze wakker wordt, dan komt er leven in de brouwerij en gaan we wat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat hij zij je gewoon lief vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij wacht tot je iets doet als je niks doet wil hij laten zien dat je wat moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kitten doet dat ook en het heb met aandacht vragen te maken of ze wil spelen niks om je zorgen over te maken is juist lief als ze dat doen met die kleine pootjes en dan hebben ze soms ook dat bekje een beetje open en dan kijken ze lekker droepig uit hun oogjes en ja af en toe een beetje de nageltjes voel je maar dat wordt minder als ze ouder worden hebben ze er betere controle over veel plezier met je kitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat doet dat soms ook. Zijn pootjes zijn dan super zacht. Zo lief! Hij wil dan graag even knuffelen en slaapt dan meestal weer verder. Als ik hem negeer gaat hij stoute dingen doen in de slaapkamer. Dan moet ik wel aandacht geven.
Mijn kat wou als kitten heel graag met mijn handen spelen. Dit deed hij ook bij bezoek. Onverwachts sloeg hij zijn scherpe nagels dan opeens in een hand die zachtjes tikte op de armleuning van de bank. Toen ben ik zijn nageltjes gaan knippen. Dat scheelt heel veel. Nu kan ik ook een beetje met hem stoeien. Hij probeert dan zachtjes te doen, maar dat is nog wel eens moeilijk. Het nagels knippen is hij nu gewend. (Telkens een heel klein puntje zodat je niet in het leven knipt.) Veel plezier met je kitten.