wat kun je doen tegen de herrie van krielkippen

we hebben 4 krielkippen (hennen) in onze achtertuin, maar rond deze tijd van het jaar, lijken ze weer even broeds te worden en tokken, bijna krijsen ze soms de hele tijd achter elkaar door, als ik met een plantenspuit even die kant op spuit worden ze stil, maar dan voor even,
iemand ideeën?

we willen ze binnenkort in de hele tuin laten rondlopen, nu is dat een hok plus ren van 5 vierkante meter. heeft dit er ook nog effect op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze zullen binnen een mum van tijd je tuin hebben om geharkt.
Ik denk wel dat ze iets minder herrie gaan maken.

In ieder geval zou ik dit uitproberen.
Met je schep de grond in steken. Woel een paar vierkante meters om.
Dat vinden ze prachtig, gaan gelijk graven en zo.
Wormen zoeken. Zijn zeker wel een dagje of 2 zoet.

En dit is een erg grappig gezicht, als je de graspollen van tussen de tegels vandaan in het hok gooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een haan erbij...