Zitten mijn vissen in een goede kom?

Ik heb mijn vissen in een rechthoekige bak tot 3/4 gevuld met water, er zitten 2 plantjes in die redelijk groot zijn en een kasteeltje, de bodem is bezaaid met grind, hij is 15 bij 20 groot in oppervlakte, en de hoogte is ook 15 cm, wat moet erbij of eruit? de vissen zijn zelf 5-7 cm lang is dit goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dit is veel te klein. Tegen de tijd dat goudvissen 15-20cm groot zijn, hebben ze een aquarium nodig van 250 liter, wat neerkomt op 100 bij 50 bij 50 cm.
Als goudvissen nog klein zijn, kunnen ze een kleiner aquarium hebben. Maar jouw aquarium bevat slechts 4.5 liter, dus nog geen 2% van wat het uiteindelijk moet worden, terwijl ze zelf al zo'n 30% van de grootte die genoemd werd zijn, dus dat is echt niet in verhouding, het aquarium is veel te klein.
Wel is het goed dat je een rechthoekig aquarium hebt (dus geen ronde kom, dat is heel erg slecht voor ze), dat er meerdere goudvissen inzitten (het zijn echt groepsdieren), dat er grind op de bodem ligt (zodat ze lekker in de grond kunnen wroeten zoals varkens doen, en zich niet kapot hoeven te vervelen) en dat er plantjes in zitten.
Dus qua inrichting doe je veel dingen goed (al weet ik niet of ze wat meer plantjes nodig hebben), maar ze hebben wel echt een groter aquarium nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik was in mijn berekening uitgegaan van de afmetingen die je in je vraag noemde, maar ik zie nu dat je preciezere afmetingen gaf in je reactie. Met die afmetingen zit je op 14.5 liter, dus bijna 6% van wat ze uiteindelijk nodig hebben. Een stuk beter dan 2% dus, maar nog steeds veel te klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaan geen viskommen waar de vissen goed in zitten.
Viskommen zijn totaal ongeschikt voor goudvissen!
Indien de vissen het overleven zullen ze gaan groeien.
Ze kunnen makkelijk 20 tot 30 cm. groot worden.
Hoef het verder toch niet uit te leggen.
Viskommen zijn totaal ongeschikt hier voor.