Waarom piept mijn hond als ik alleen ook maar naar de wc ga?

En als hij de kans krijgt vliegt hij me achterna.
het gaat niet om uitlaten of iets anders iemand help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Omdat hij aandacht van je wil. En hoogstwaarschijnlijk geef je hem die aandacht ook.
Hij wil niet alleen gelaten worden en communiceert daarover d.m.v. piepen. Wat er nu waarschijnlijk gebeurd is dat jij daar op reageert. Je komt van die WC af en geeft hem dan een aai over zijn bol, op de een of andere manier bevestig je hem.
Als je wilt dat hij ophoudt met piepen moet je ervoor zorgen dat zijn gedrag geen resultaat meer geeft, dat het niet meer functioneel is.
Negeer het gepiep volledig en loop langs hem alsof hij niet eens in de ruimte is, pas weer aaien of aandacht geven als hij ophoudt met piepen. Dan is het waarschijnlijk snel afgelopen met dat gepiep.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dog Whisperer is een aap, maar je hebt wel gelijk

Andere antwoorden (4)

Als je naar het toilet gaat en je de deur achter je dichttrekt, denkt je hond dat je weg bent. Daar kan ie niet echt tegen en dan gaat ie piepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond is bang, dat hij alleen achter gelaten wordt. Vandaar dat hij bij jou in de broekzak gaat zitten.

Door middel van training kun je je hond wel van dit gedrag afhelpen.
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is je hond erg gehecht aan jou. Waarschijnlijk geef jij hem aandacht die hij niet van een ander krijgt in bijvoorbeeld je huishouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je hond onzeker? Als ik dit zo lees, dan is dat het eerste wat bij me opkomt.
Het kan ook zijn, dat hij je als roedelleider ziet, maar omdat hij erbij piept en omdat je schrijft, dat hij je achterna "vliegt"....denk ik toch aan onzekerheid/bang.