Raakt een kat van een andere slaapruimte in de war?

Mijn kitten slaapt in een aparte kamer, s nachts. Als ik overdag aan het werk ben dan zit hij ook in die kamer.
Maar ik wil hem straks wat meer ruimte geven als ik er niet ben. Dan krijgt hij ook toegang tot de hal en woonkamer.
Maar s nachts wil ik hem wel alleen in die aparte kamer hebben. Gaat dat lukken of krijg ik dan problemen omdat hij daar niet meer 'opgesloten' wil zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (5)

Ik ben bang dat als hij eenmaal de vrijheid heeft in huis,hij zich dan moeilijk een hele dag of s'nachts in een kamertje op laat sluiten,de kans ik groot dat hij gaat miauwen en krabben aan de deur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb al 9 jaar 2 katten die overdag als ik weg ben(werk) op hun eigen kamer zitten en s nachts ook
heb nooit problemen gehad ze gaan zelfs als ik de t.v uitzet al naar de trap
en s morgens ook als ze hun bakje leeg hebben gaan ze terug naar hun kamer
en als ik thuis ben kunnen ze gewoon in de woonkamer en keuken en eigen kamer terecht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben je buren ook geen problemen gehad? Of zijn je buren dan ook werken? Hihi ;) Wel handige beestjes heb je. Als iedere kat zo zou zijn, zouden meer mensen een kat nemen denk ik.
ik heb diep en diep medelijden met je kitten.
in de nacht zit hij apart alleen in een kamer, en overdag idem dito.
wat heb je dit kitten te bieden, en hoe verwacht je ooit een band te krijgen?
ik kan je maar twee dingen aanraden; probeer het kitten ergens onder te brengen waar het deel uitmaakt van het gezin, bij mensen die er tijd en moeite in kunnen en willen steken.

of neem er een kitten bij, geef ze toegang tot het hele huis, speel met ze, borstel en knuffel ze, en laat ze deel uitmaken van je leven.

antwoord op je vraag: de ene kat gaat zeuren, de andere berust, daar valt geen zinnig woord over te zeggen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ helemaal eens ......
Heb zelf 5 poezen en 4 katers en het héle huis is van hun ....
als je katten opsluit in kamertje is dat zielig .....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het wel met je antwoord eens voor t deel dat t gaat om een kitten alleen. Mijn katten zitten snachts in de hal omdat ze anders de trap opgaan en net zolang miauwen tot ze op onze kamer mogen en ik ben erg gehecht aan mijn nachtrust. Wij hebben dit dus altijd zo gedaan en de katten zitten al in de gang als ik t laatste lampje uitdoe :-) overdag mogen ze door heel t huis maar savonds de hal in dus. Maar een kitten alleen en dat zolang en vaak vind ik ook erg zielig.
Rieneke1
11 jaar geleden
@enna, geen vijandigheid naar jou toe, maar ik wil het wel voor het kitten opnemen.
een jong, speels en onderzoekend diertje heeft meer ruimte en meer aandacht nodig dan jij hem nu biedt.
straks zit je met een gefrustreerd puberkatje, wat dan maar de boel gaat slopen.
daar zit je toch ook niet op te wachten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
* rieneke : helemaal mee eens ! +
Je moet het geven van meer ruimte wel geleidelijk doen, niet alle ruimtes in 1 keer 1 voor 1 is het beste en als je voor het slapen gaan even met de kat speelt en knuffelt dan zal het geen moeilijkheden geven ( spelen in de kamer waar hij/zij de nacht doorbrengt) maar wat ik me afvraag waarom wil je het diertje daar laten slapen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
overdag slaapt een kat veel, een kat is een nachtdier.

eigenlijk veroordeel je jouw kat op het moment dat hij van nature het meest actief is tot stil zitten/staan/liggen in een kleine ruimte, terwijl hij eigenlijk naar buiten zou moeten om te jagen....
nou woont niet iedereen in een benedenhuis/huis met tuin, dus kan niet iedere kat naar buiten, maar een kitten dat alleen woont en straks groter/groot is en 's nachts in een kleine kamer opgesloten is op het moment dat hij/zij héél actief is : zielig !

antwoord : er zijn vast katten die niet in de war raken... maar het is zielig om een kat 's nachts op te sluiten. beter zou het zijn om
1. niet op te sluiten en 2. niet alleen te laten zijn.

advies : overweeg om een tweede kat/kitten te nemen, zij kunnen samen spelen en dan heb je véél minder kans dat iemand in de war raakt !

ik hoop van harte namens je kitten (dit is geen aanval...!) dat je zult overwegen om nog een kat te nemen !