Onze 2 kittens zijn aangekomen ze zijn heel angstig, ze verstoppen zich, hoe stel ik ze gerust?

Het zijn broertje en zusje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe oud zijn ze?
Meestal helpt het als je ze gewoon hun gang laat gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch wonderlijk dat er 3 verschillende gebruikers zijn die vandaag hun 2 kittens in huis hebben gekregen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ja zo heb ik er dus ook 2 in huis! Ook broertje en zusje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat duurt een dag of 2. Je kan ze ook een beetje uitdagen met een speeltje, wedden dat ze dat niet kunnen weerstaan?

Antwoorden (5)

Dat is normaal bij kittens. Geef ze wat magere melk om ze gerust te stellen en om af te vallen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kitten die moet afvallen???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een kitten die is aangekomen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt bedoelt dat ze thuis(bij vraagsteller)zijn aangekomen.
En kittens moeten aankomen,niet afvallen.
En magere melk geven?
Katten mogen alleen speciale kattenmelk,dit 'antwoord' slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik een vraag stel, bijvoorbeeld; mijn kat is zojuist aangereden naar vakantie, ze was bang, dus is dat verstandig? Snap jij het dan laurena? Ik bedoel ermee te zeggen dat bij een onduidelijke vraag een onduidelijk antwoord hoort ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, bedoel je dat? Ik snapte de vraagsteller wel, maar jouw antwoord niet. Na je uitleg begrijp ik dat jij het ironisch bedoelde ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juistum ;)
laat ze zich maar lekker verstoppen, en besteed er niet al te veel aandacht aan.
zet wat eten en drinken in de buurt, praat wat tegen ze, en laat ze maar betijen.
langzamerhand zullen ze zeker hun omgeving gaan verkennen.
niets forceren is het beste.

heb je een lapje of doekje met de nestgeur voor ze meegenomen, of kan je dat alsnog halen?
dat zal de kleintjes zeker gerust stellen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
\`-"’"-’/
} 6 6 {
=. Y ,=
/^^^\ .
/ \ )
( )-( )/
"" "" +1
Rieneke1
11 jaar geleden
wat leuk euca! :)
Heb ik ook gehad ze moeten wennen aan hun omgeving dat is heel normaal het beste wat je kan doen is gewoon met rust laten. En wachten tot ze iets meer "lef" hebben niet gelijk oppakken enzo..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg ervoor dat ze de eerste dagen/week in dezelfde kamer blijven. Ik heb er zelf ook net eentje, en deze zat steeds achter de kast. Hij is nu gewend, kan alles vinden (kattenbak en eten)in die kamer en zoekt je graag op. Ze komen vanzelf:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb twee dagen terug ook 2 kittens in huis genomen, toevallig ook broertje en zusje (8 weken). Bij mij verstopten ze zich in de kast. Mijn advies is gewoon met rust laten, niet oppakken maar gewoon aan je hand laten snuffelen. Rustig proberen te aaien, als ze het eng vinden gewoon je hand weer weg doen. Laat zien dat je ze geen kwaad wilt doen en het beste met ze voor hebt.

Dus forceer ze niet om van hun verstop plek te komen, lekker hun gang laten gaan. Lekker bakje eten en drinken en dan merken ze wel dat ze op een goed plekje zijn. Nog even geen kinderen in de buurt. Zie het als een hond die je wilt aaien, die ga je ook niet gelijk oppakken en knuffelen. Die laat je ook eerst naar je toe komen en aan je hand snuffelen. Dit is precies het zelfde :)

Hoop dat je er iets aan hebt, ik spreek uit eigen ervaring. Nu 2 dagen later lopen ze het hele huis al rond. En plagen zelfs mijn hond! Dus laat ze lekker op onderzoek uit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom hier ook al zo jong, met 8 weken?
Laat ze toch ietsje langer bij hun moeder: daar zijn ze veel beter af. Kunnen ze veel leren en worden ze zelfstandig van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, ik had mijn kitten pas met 12 weken.
En ondanks dat ze zo lang bij de moeder is gebleven, zit ze nu nog steeds met haar pootjes melk te duwen, tegen mijn arm, als ze op schoot ligt. Zo heb je goede kattenfokkers, en minder goede/slechte kattenfokkers.
Met 8 weken al bij de moeder weghalen, valt onder minder goede/minder betrouwbare kattenfokker. Goede kattenfokkers laten hun kitten bij de moeder tot zeker 11 a 12 weken. Helaas zijn er zo ook papegaaienkwekers, die papkuikens van 3 weken oud aan leken meegeven :-(