Hoe maak je koolvis geschikt klaar voor je kat?

Van mijn dierenarts kreeg ik de tip om koolvis te bereiden voor mijn kat. Dit zou goed zijn om te helpen bij gewichtsverlies.
Aangezien ik zelf totaal niet van vis houdt weet ik ook niet ook ik dit moet klaarmaken.

Ik neem aan dat ik het niet moet koken zoals je aardappels kookt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.7K

Het beste antwoord

koolvis kan je rauw geven, maar veel katten vinden het lekkerder als de kook er even overheen is gegaan.
het is magere vis waar niet zo gek veel in zit, dus als je wil dat je kat gewicht verliest, kan je het zeker af en toe eens geven.
geef het niet dagelijks, je kat komt dan voedingsstoffen tekort.

verdiep je ook eens in voedselverrijking: als de kat moet werken voor de kost zal hij zeker niet dik worden, en het scherpt bovendien het brein.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Rieneke: goed dat je waarschuwt voor tekorten.
@Lorre: goed dat je je kat afremt in vraatzucht.

Andere antwoorden (1)

je breng een pan water aan de kook en laat de vis er in glijden zet het vuur zacht de tijd is afhankelijk van de dikte. Een dun vis stukje is in ongeveer 5 minuten gaar, een dik stuk vis heeft 10 minuten nodig.haal het uit de pan en laat afkoelen en de poes heeft zijn visje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Kan een kat vis niet gewoon rauw eten? Als dat niet kan, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als hij rauw lust kan af en toe geen kwaad,maat te veel rauw geeft wormen ,en heb je weer een ander probleem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn iets grotere soortgenoten in het wild hebben ook niet zoveel problemen met rauw voedsel, en ik hoor ze nooit klagen over wormen. Je antwoord is wel goed trouwens hoor :) geen fancy kruiden melanges voor poes, gewoon ongezouten vis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
katten zijn toch 'natuurbeesten'? en dan zouden ze geen rauwe vis kunnen eten? Waar zouden die wormen vandaan moeten komen dan? Besmette vis mag niet in de winkel liggen. Alleen gekookt en geconserveerd blikvoer? Zeker een advies van een diervoederfabrikant.... Verder met het antwoord eens. Vijf minuutjes in kokend water (of eventueel in de magnetron) en verder niks. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben het helemaal mee eens ,maar onze katten zijn geen wilde katten meer en leven niet buiten om te overleven ,en die dat wel moeten eten vogels /muizen en hengelen je vijver leeg,ze eten dan alles wat beweegt dus hebben ze een gevarieerd eet patroon ,van ons krijgen ze veel ongezonde blikvoer en brokjes maar hier ging het om klaar te maken en afvallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed hoor!+
Mijn kat is gek opvis die ff kort gekookt is en je kan huiskatten echt niet vergelijken met katten die in het wild leven.