Hoe maak je koolvis geschikt klaar voor je kat?

Van mijn dierenarts kreeg ik de tip om koolvis te bereiden voor mijn kat. Dit zou goed zijn om te helpen bij gewichtsverlies.
Aangezien ik zelf totaal niet van vis houdt weet ik ook niet ook ik dit moet klaarmaken.

Ik neem aan dat ik het niet moet koken zoals je aardappels kookt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

koolvis kan je rauw geven, maar veel katten vinden het lekkerder als de kook er even overheen is gegaan. het is magere vis waar niet zo gek veel in zit, dus als je wil dat je kat gewicht verliest, kan je het zeker af en toe eens geven. geef het niet dagelijks, je kat komt dan voedingsstoffen tekort. verdiep je ook eens in voedselverrijking: als de kat moet werken voor de kost zal hij zeker niet dik worden, en het scherpt bovendien het brein.

je breng een pan water aan de kook en laat de vis er in glijden zet het vuur zacht de tijd is afhankelijk van de dikte. Een dun vis stukje is in ongeveer 5 minuten gaar, een dik stuk vis heeft 10 minuten nodig.haal het uit de pan en laat afkoelen en de poes heeft zijn visje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100