wat gebeurt er als mijn visjes(goudvissen en nog 3 andere soorten) te veel eten?

ik had om te proberen een stukje brood in het aquarium gegooid, maar nu blijven ze al 10 min. daaraan happen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Gezonde vissen zullen regelmatig eten, ook in een aquarium, echter met al dat eten vervuild ook het water, een filter kan vaak maar ten dele dit probleem oplossen.
Hierdoor zal het water steeds vuiler worden, ondanks dat het er helder uit ziet, stoffen zoals nitraat, nitriet, ammoniak, fosfaten enz. maken het water op den duur ongezond voor vissen, met regelmatig water verversen, los je dit probleem op.
Brood in het aquarium is sterk vervuilend door de stoffen die daar in zitten, maar het hoeft geen probleem te zijn, mist je een voldoende grote en goedwerkende filter zou hebben en regelmatig water ververst, zo niet, dan riskeer je het bederven van het water, vissen gaan dus niet dood aan te veel eten, maar aan slecht water en als hun buikje vol is, zullen ze heus wel stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan gaan ze dood....vissen blijven eten als het voorhanden is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie kans dat ze zich "dood eten"

Waarom gaan goudvissen vaak dood?

Wist je dat goudvissen het vaakst sterven door het voeren? En dan in 99% van de gevallen gaat het om het teveel voeren aan de goudvissen. Te weinig voeren kan eigenlijk bijna nooit. Let dus altijd op dat je goudvis het voer binnen ongeveer 5 minuten opheeft. Dan is het een goede hoeveelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel verstandig !
In de reactie bij jouw vraag staat een goede tip : geef ze geen brood maar visvoer.
Dat is speciaal gemaakt voor vissen en dus beter voor ze.
Succes met het aquarium verder :-)
goudvissen stoppen niet met eten als ze genoeg hebben, het teveel aan voer 'versteent' in hun maag, en daaraan gaan ze dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vis moet je de hoeveelheid eten geven wat ze in max 2 min op kunnen. Niet meer dan dat!