Kunnen katten een olifantenpaadje maken ?

Er lopen de hele tijd katten over mijn nieuwe grasveldje.
En ze lopen steeds dezelfde route.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, leuk gevonden!!!

Het beste antwoord

Dat kan zeker, als dat paadje maar vaak genoeg gebruikt wordt. Bij mij in de tuin lopen de katten steeds dezelfde route over het gras, om een hortensia heen, en dat spoor zie je wel degelijk. (Het gaat trouwens om 4 katten, die er niet de hele dag lopen.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zijn het wel 7 katten of meer. De buren hebben nieuwe schuttingen geplaatst die niet helemaal tot de grond komen. Sindsdien zie ik allemaal katten die ik nooit eerder gezien heb.

Andere antwoorden (4)

dat zal wel meevallen denk ik... Katten zijn niet zo zwaar, dus het gras zal er niet veel onder leiden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker, katten hebben vaste routes, soms veranderen de routes maar dat is omdat er dan iets veranderd is.

Toegevoegd na 1 minuut:
het ligt er ook aan hoeveel katten er lopen natuurlijk, bij een kat zie je het niet zo snel als met meerdere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij een stuk of 7. En er komen er 3 per uur voorbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er loopt er een kattensafari door je tuin... hahaha :))
hoop niet dat je iets gaat proberen om het tegen te houden , dat is toch ook moeilijk.
wij zeggen altijd: kijk op je gemak naar de natuurfilm, het ene moment heb je vogels in de tuin en daarna weer katten of vlinders erbij of ... vul maar in bijen, het is allemaal natuur: geniet er van!
dat zou heel goed kunnen.
katten die buiten hun territorium komen, delen hun leefgebied, wat een stuk groter is dan het territorium.
dat delen doen ze door time-sharing; simpel gezegd; jij in de middag, ik in de ochtend.
deze bewegingen worden door geurmarkeringen bevestigd, en moeten steeds weer gecontroleerd en vernieuwd worden.
vandaar dat katten vaste routes lopen; hun manier om de wijkkrant te lezen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ja hoor dat kunnen ze maar doen het ook (bij ons heet het een geitenpad).
Mijn onderburen zijn een jaar geleden verhuist dus is de tuin een bijna jungle geworden! maar je kan écht de 'vaste' paadjes zien die de hele buurt loopt om de tuin in te gaan om te buurten of om de buurtkrant te lezen (deze heb ik natuurlijk gejat) LOL

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk ook dat er niet alleen katten gebruik van maken maar ook ; egels , muizen , enz.