Hoe heten deze vissen?

We hebben 2 zoutwatervisjes gekocht maar weten de exacte naam niet. Ze zijn zwart met wit gestreept (verticaal) en het lijkt alsof Zr. Een klein blauw lichtgevend randje op hun staartje hebben. Foto's zijn niet heel duidelijk. Maar wie weet de naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Het toevoegen van foto's lukt al twee weken niet op Goeie Vraag. Je kunt ze uploaden naar een afbeeldingensite zoals bijvoorbeeld tinypic.com en dan de link aan de vraag toevoegen. Dan kunnen wij zien waar jij het over hebt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad ik zag het net. Ik ga het proberen.

Het beste antwoord

Bedoel je misschien de Dascyllus melanurus? Ik weet niet of ze ook een Nederlandse naam hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is pure gok, zonder foto's, maar het zou de Gestreepte Sergeant-Majoor kunnen zijn...
Abudefduf saxatilis
Engels sergeant major
Verspreiding Wereldwijd in tropische en warme zeeën
Biotoop zee; kustwateren, koraalrif
Lengte 25 cm
De sergeant-majoor is een rifbaars die een militaire naam heeft gekegen vanwege de duidelijke strepen op het hoge lichaam. In ondiep water tekenen de donkere strepen zich het duidelijkste af op het gelige lichaam. In dieper water krijgt de sergent-majoor een blauwig lichaam met donkerblauwe banden.

Segeant-majoors leggen hun eieren op een van algen ontdaan stukje van het rif. Het mannetje bewaakt het broed tot het uitkomt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie link:
http://i43.tinypic.com/2qv8qr7.jpg
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks voor het meedenken. Maar helaas, dit ia hem niet. Hij is veel meer zebra-achtig zeg maar (echt zwart wit).