Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond heeft regelmatig veel slijm bij zijn ontlasting hoe komt dat eet gewoon brokken altijd dezelfde ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Regelmatig en veel slijm bij de ontlasting is absoluut een teken dat er iets mis is met de spijsvertering/ -sorganen! Af en toe een klein beetje kan voorkomen en is zelfs normaal om de ontlasting normaal te laten verlopen. Maar veel en regelmatig is echt niet goed. Dit is absoluut een teken van een mogelijke ontsteking of geïrriteerde darm. Snel even een bezoekje brengen aan de dierenarts dus! Neem voor de zekerheid alvast een faecesmonster mee, voor het geval de dierenarts het wil bekijken.

NB Heb je je hond regelmatig ontwormt en geef je geen (menseneten) tussendoortjes die verkeerd kunnen vallen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is de ontlasting wel normaal van structuur? Eet je hond veel van de straat? Hoe oud is de hond? Er is echt meer info nodig voor een goed antwoord, maar ik zou adviseren even een dierenarts te raadplegen. Regelmatig vreemde ontlasting is niet goed. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij niet goed en ik raad je een bezoekje naar de dierenarts aan. De ontlasting van een hond bevat normaal gesproken geen slijm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lichaam van een hond kan zich niet makkelijk aanpassen op ander voer dus ga niet zonder advies wat anders proberen mocht u dit misschien van plan zijn :)

is het voer wat de hond nu krijgt een volwaardig voer? (bonzo, frolic en de bekendere supermarktmerken vallen hier niet onder!!!) krijgt het hiernaast (verschillende soorten) hondentussendoortjes bij?

slijm in de ontlasting duidt altijd op signalen dat er iets met de spijsvertering aan de hand is. de oorzaken hiervan zullen nader bekeken moeten worden.

als de hond prefentief ontwormd en ontvlooid word en u kan de oorzaak niet vinden, is nader onderzoek door de dierenarts gewenst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn beardi heeft daar ook wel eens last van: vlgs mij heeft hij dan een viriele opgelopen en probeert zijn lichaam er zo vanaf te komen! Na een paar dagen is het vaak weer weg!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding