Mijn kat bijt me af en toe in mijn hoofd en/of haar. Heeft iemand een idee waarom?

ik heb mijn kat nu 1,5 maand overgenomen uit een niet heel warm en veilig huisje. ze voelt zich nu echt thuis kruipt langzaam meer op schoot en slaapt naast me. maar ineens sinds 2 weken bijt ze af en toe ik mijn hoofd/haar. loopt weg als ik er van schrik maar komt vrij snel terug en kroelen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan?
https://www.startpagina.nl/v/dieren/huisdieren/vraag/362608/bijt-kat/

Het beste antwoord

Liefdesbeetjes
Katten bijten om twee redenen. Een pijnlijke beet geven ze enkel als ze zich bedreigd voelen, maar soms delen ze ook zachte beetjes uit. Die zachte liefdesbeetjes betekenen dat ze je echt super vinden.

Maar wat het ook nog kan zijn (en dat zou mij niks verbazen)

Wanneer jouw kat je haar lekt, mag je van een unicum spreken. Het gebeurt namelijk zelden dat ze je haar lekjes zal geven. Het is een teken dat je tot de innerlijke cirkel van je pluizige vriend behoort. Het verzorgen van het uiterlijk van anderen is voor katten het ultieme signaal van vriendschap en vertrouwen.

Kortom gewoon likken, misschien voelt dat bij jou als bijten? Of misschien bijt ze perongeluk. Ik hoor wel of dit duidelijk is en succes met je kat en ik hoop dat ze een fijn huis bij jullie heeft.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
heey, super bedankt het is ligt bijten maar kan ook zeker likken zijn. veel dierenartsen zeggen dat ik moet langs komen maar verder voelt ze zich hier echt thuis. alleen is ze in het verleden waarschijnlijk mishandelt de mensen zelf zeggen dat het niet zo is maar haar gedrag in het begin was erg angstig..
Thecis
3 jaar geleden
Mijn kat likt mijn haar ook. Met enige regelmaat als hij de kans krijgt. Maar het voelt (mijn inziens) echt anders dan beetjes. Vorige katten deden dat namelijk wel. Je ziet het ze ook wel eens bij zichzelf of andere katten doen.
Ivana
3 jaar geleden
Ja, super. Ze vindt je "het einde". :)
Mikaapje
3 jaar geleden
aaawh wat zielig, maar ik weet bijna wel zeker dat het een teken van genegenheid is :)
mijn kat was ook angstig maar zij werd gepest door een kater :(
ze is bij ons aan komen lopen. suc6 met je kat
(ik wil niet opdringerig zijn maar zou je van mijn antwoord "het beste antwoord willen maken" dan krijg ik wat punten HAHAHAHA <3)
Mikaapje
3 jaar geleden
En ja veel mishandelaren die ontkennen het. fijn dat ze bij jou een thuis heeft :D