Kan ik de filter van mijn aquarium aan laten staan terwijl ik op vakantie ben?

Over 2 weken ga ik vier weken lang op vakantie, nu heb ik een vissenaquarium van ruim 600 liter met een eheim pro 3e buitenfilter. Kan ik de buitenfilter gewoon aanlaten staan terwijl ik weg ben zonder bang te hoeven zijn voor brand door eventuele kortsluiting?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt toch zeker wel mensen die regelmatig komen kijken?

Antwoorden (1)

Je *moet* dat ding aan laten staan als je je visjes levend terug wilt zien.
Een aquariumfilter is gemaakt om altijd aan te staan. Brand hoef je niet bang voor te zijn, hoogsten lekkages als je je slangen niet goed vastzet.
Maak het filter wel regelmatig schoon, anders stopt ie met werken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt er wel vanaf wat je met regelmatig bedoelt en welk soort filter je hebt. Ik heb hier thuis aquariumfilters waarvan ik alleen wekelijks de watten eens moet vervangen en andere filters waar ik quasi nooit iets aan moet doen. Gebruik je gezond verstand bij het verversen van het filtermateriaal, ververs nooit al het biologische filtermateriaal gelijktijdig en zorg dat het filter tijd heeft om te doen wat ie moet doen.