Heeft iemand ervaring met het geven van een beetje advocaat aan een angstige hond met oud en nieuw?

Mijn hondje wordt oudjaars avond erg onrustig door het vuurwerk, loopt/rent gestresst heen en weer door huis en blaft onafgebroken.
Ik hoorde ergens dat het geven van een beetje advocaat wel is helpt heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel mag je een hondje van een kilo of 4 dan geven?

Toegevoegd na 18 uur:
Ik heb homeopatische pilletjes van de dierenwinkel die ik de afgelopen 3 jaar heb gegeven, maar die werken niet echt geweldig, de hond gaat er tegenin en blaft nog net zo hard.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou gewoon naar de dierenarts gaan voor een middeltjeen niet je hond alcohol voeren. Ten eerste is het gewoon slecht voor ze en kan het ookeen negatieve uitwerking hebben, ten tweede heeft de dierenarts speciale middelen die nog beter werkenen veiliger zijn.

Dat is toch een soort zelfmedicatie. Omdat je niet precies weet hoeveel je moet geven kan het slecht aflopen. Ik zou het daarom niet doen, maar gewoon even bij de dierenarts langs. Die heeft standaard medicijnen klaarliggen.

Welk stukje van een advocaat wil je hem geven? Voet, hand, arm? Laat het persoon zijn hoofd houden alstublieft, daar verdient hij zijn geld mee. Overigens is het toebrengen van zwaar lichaamlijk letsel en is het niet toegestaan.

Ik zou ook geen advocaat geven. Je zou aan je dierenarts om Telizen kunnen vragen,dit middel maakt niet suf,maar ze worden er wel rustiger van.

Gewoon bij een dierenwinkel naar tabletjes vragen om je hond rustiger te krijgen, dat werkte bij mijn hond ook en die is 27 kilo, dus moet jouw hond daar zeker tegen kunnen. Zeker een hondje van 4 kilo zal wel heel ontzettend weinig alcohol mogen hebben om onder de 1 promillage alcohol te blijven. Hier is een link van een ervaren dierenarts met dronken honden die regelmatig meer dan 1 promillage op hebben, iets waarvan de baasjes geen weet van hebben, die snappen totaal niet dat een hond minder alcohol nodig heeft om een alcoholvergiftiging op te lopen. Wees lief voor je hond, zorg goed voor hem, jij weet hoe schadelijk alcohol voor iemand kan zijn, jouw hond niet, maak daar geen misbruik van! http://www.daphorst.nl/alcoholhonden.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100