mag wel, mijn buurjongen heeft het ook. Ik heb woningstichting toen nog gebeld om te vragen of het wel mocht. Ja hoor, daar kon men niets aan doen. Ik heb geen last trouwens, valt 100 procent mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik zou eerst de huiseigenaar/woningbouw bellen en dit vragen. Als het mag, zou ik daarna met de buren overleggen. Niks zo vervelend als een burenruzie en dat zijn de kippen denk ik niet waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou... een jongen uit mijn klas heeft ook kippen in de tuin... hij is niet zo rijk... dus hij heeft ook een huurwoning denk ik...
ik denk dat het wel mag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah... Dat iemand het doet wil nog niet zeggen dat het mag. We wonen immers in Nederland. ;)
denk wel dat dat mag....
ik zou er alleen geen haan bij zetten ivm de buren!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas wel op voor geluidsoverlast. Je kan er voor vervolgd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit mag zolang je geen overlast geef aan de buren.... dus deel vooral dagelijks lekkere verse eieren uit dat wordt zeker gewaardeerd!

Mocht je echt zekerheid willen hebben bel dan even de huurvereniging als zij toestemming geven sta je wat stevigere in je schoenen als buren (ondanks de heerlijke verse eitjes) gaan klagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat mag. Er zijn geen vaste regels voor het houden van kippen als huisdieren in de achtertuin. De kans dat de buren het vervelend vinden als ze in de zomer om 04.00 u gewekt worden door vrolijk gekraai van de haan, is groot, maar op onderstaande websites staan tips om dat te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag kippen houden als je in een huurhuis woont.In de tuin dan hé...
Een paar jaar geleden wilde ik ook kippies,ze waren toen net bij ons huis bezig van de gemeente,groot onderhoud aan het houtwerk van het huis.Ik vertelde tegen die mannen die aan ons huis werkte,dat ik een kippenhok wilde maken,en ik kreeg hout van ze en spijkers en nog meer materiaal van ze voor een hok...
Dus het hok bestond nog uit hout van de gemeente afkomstig...
(ik heb de mannen wel 2 weken lang voorzien van koffie en versnaperingen,maar dat terzijde)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag gewoon. Pas wel op want er zijn flink wat burenruzies ontstaan over een kraaiende haan!

Ik geloof zelfs dat je binnen de bebouwde kom alleen geen dieren met een gespleten hoef mag houden. Du je mag zelfs een paard of een ezel in je tuin zetten, maar een geit mag dan weer niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat de buren minder last hebben van een paar rondscharrelende hennetjes dan van bijvoorbeeld een hond die regelmatig blaft..... maar neem geen haan. Zonder man is een koppeltje hennetjes ook heel gelukkig. Ze leggen dan toch eitjes, die zijn alleen niet bevrucht.
Ik zou in een kleine tuin een klein krielkippenras zetten. Zorg er ook voor dat je goed schoonmaakt: stankoverlast kan ook zorgen voor burenruzie.
Tip: geef je buren af en toe wat eitjes of laat eventuele buurkindjes soms de kipjes komen voeren.
Mijn buren kunnen hun etensresten, oud brood (niet beschimmeld) of rauwe groenten, onbewerkte rijst en pasta, in een speciale bak doen. Die kunnen wij dan aan de kippen geven.
En zo kan iedereen gelukkig worden.
Over de woningbouwvereniging: ik verwacht niet dat hier regels over zijn, en zolang de buren niet klagen gaat het vast allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook kippen gehad en woon in een huurwoning, je hebt totaal geen last van kippen teminste als je het leuk vindt dat ze op een dag heel wat afkakelen

geen haan erbij zetten dan pas kan je flinke last krijgen met de buren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat mag want als het goed is staat er is het contract dat je mag doen wat je wilt met de tuin zolang als het er maar niet te welt uit ziet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo lang ze geen overlast voor de overige huurders veroorzaken (kraaiende hanen e.d.) zal het mogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet in je huurcontract kijken of er iets staat over het houden van dieren en in de algemene plaatselijke verordening van jouw gemeente, te vinden op www.plaatsnaam.nl. Als daar niets staat mag het zolang je geen overlast veroorzaakt.