Ik wil voorkomen dat mijn kat op de rand van het balkon springt hoe doe ik dat?

Sinds kort laten wij onze kat op balkon rond lopen, aan een tuigje. Het is nogal een avonturier dus al gauw stond hij met 2 poten over de reling te snuffelen. Nu heb ik de spijlen al voorzien van kippengaas alleen wil ik voorkomen dat hij op de rand springt. Hoe doe ik dat het beste? Liefst ook afgeschermd maar wel zodat je er zelf ook op kan hangen, op de rand.

12 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

google eens op prikka.
het is een diervriendelijke oplossing om te voorkomen dat duiven op je goot of reling gaan zitten, maar voor katten werkt het ook.
het is een soort rand met prikkers van zacht materiaal.

mocht je hoger dan 2 hoog wonen, dan zou ik toch liever het hele balkon overgazen.
een ongelukje kan immers altijd gebeuren.

Toegevoegd na 12 minuten:
http://www.prikka.nl/pagina2.html
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je wilt zelf op de rand van je balkon kunnen leunen. Je zou stalen pennen in de rand kunnen bevestigen, die je zo bevestigt dat ze naar binnen toe overhellen. Hierlangs span je geplastificeerd gaas. De kat kan dan niet op de rand springen. Als je over een ruimte van een meter een beweegbaar gedeelte maakt dat je als een hekje open kan klappen, en ook weer bevestigen, dan kun je die ruimte vrijmaken om op het balkon te kunnen leunen.
Is geen dure maar wel een effectieve manier om de kat op het balkon te houden.

Toegevoegd na 9 minuten:
De pennen en het gaas hebben een breedte van ongeveer 20 cm en hebben een hoek van 45 graden vanuit de muur, overhellend naar binnen toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je afscherming van kippengaas tot boven aan de reling en laat het dan een 30 centimeter of wat nodig is naar binnen toe buigen. Je kat zal hier niet op willen, want die zakt er dan doorheen. Je kunt er zelf nog wel gewoon op leunen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een net spannen.

zelf heb ik keilbouten in de muren gedraaid en hiertussen een draad gespannen welke is aangedraai met een draadspanner. als de draad dik genoeg is (heb die van mij dikker gemaakt door een draad dubbel te draaien met een boor, kijk wel uit voor de ogen want het kan wegspringen en er staar veel spanning op!) kan je er ook op gaan hangen.

(toen ding de kat onder de draad op de rand zitten en heb er nog een onder gemaakt. kan nu dus koeien houden op het balkon maar dit terzijde) ;-)

het spannen van een net heeft als voordeel dat kat er niet in gaat klimmen (daar zijn de poezelige pootjes van je aventurier te gevoelig voor) :-)

als je het tot een bepaalde hoogte doet en bevestigd op zo'n manier dat het net vóór het muurtje komt kan je dit aan de bovenkant vastzetten op de manier die ik boven geschreven heb. het is dan stevig genoeg om op te hangen :)