Waarom is er geen verzekeringspolis voor huisdieren?

Ik was vandaag bij de dierenarts met mijn kat, dit koste mij 400 euro. Ik wil weten waarom er geen verzekeringspolis is voor huisdieren.

Dieren worden net als mensen wel eens ziek, zelf heb ik een verzekeringspolis om de hoge bedragen te betalen maar voor mij kat moet ik deze torenhoge rekeningen zelf in één keer betalen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Die zijn er zeker. Mijn hond was altijd verzekerd. Kijk eens bij deze link, of gewoon googelen op kattenverzekering.

Niet alles wordt vergoed, maar alle beetjes helpen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh ja, er zit vaak ook een wachttijd bij deze verzekeringen en geldt niet voor reeds bestaanden ziekten enzo, maar dat lijkt me logisch.

Andere antwoorden (4)

Die zijn er wel, wel goed doorlezen wat wel en niet verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet bijna wel zeker dat je je huisdier bij Lloyds of London kan verzekeren. Ik denk niet dat dan goedkoop is. Ik denk dat verzekeraars (die altijd meer geld willen verdienen, maar niet willen betalen) het wel uitgerekend hebben, maar dat er te weinig gebruik van gemaakt zou worden, om winstgevend te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn kat is verzekerd bij Proteq, het kan dus wel. Voor zover ik weet alleen voor katten en honden. Ik geloof dat er inmiddels meer verzekeraars met zo'n polis zijn, google maar eens op 'ziektenkostenverzekering huisdieren'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn verschillende maatschappijen die een verzekering bieden voor ziektekosten bij huisdieren. Maar, voor je zo'n verzekering afsluit, reken jezelf dan even goed voor of het voor jou een goede oplossing is. Veel verzekeringen kennen nogal wat uitsluitingen, en een oudere kat of hond is bijna onverzekerbaar.
Soms kun je beter het bedrag wat men aan premie vraagt op een aparte rekening zetten en dat reserveren voor dierenartskosten.