Welke ras hond is dit? (zie beschrijving)

Ik heb hier twee foto's hieronder.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Amadea
9 jaar geleden
Een mengelmoes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een kruising tussen 2 rassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar blijft de beschrijving?
Ivana
9 jaar geleden
Import Spanje? Straatmixje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies! Ivana

Antwoorden (3)

Hij lijkt een puber van het Oostenrijkse Pinscher ras...?
Qua schedel, oortjes en lichaamsbouw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar is je link?
Dit is, denk ik, een kruising.
Zo te zien is het nog een jonge hond? Probeer zoveel mogelijk te weten te komen over de leeftijd, de schoft hoogte, het gewicht. Misschien kan de fokker/verkoper iets vertellen over 1 of allebei de ouderdieren? Wanneer het inderdaad een jonge hond is kan een dierenarts wellicht inschatten hoe groot de hond wordt.
Er lijkt een jachthondenras en misschien nog een herder in te zitten.
Als je het zeker wilt weten is het mogelijk een dna test te laten doen. Dit is handig om te kijken welke rassen er in zitten m.b.t. waar je de hond voor wilt gebruiken. Ook kun je zo een training uitstippelen die aansluit bij de karaktertrekken van de verschillende (voor)ouders.
Bij sommige kruisingen komt er nl. een uiterlijk uit wat lijkt op een ras wat helemaal niet verwant is aan de ouderdieren. En dat kan wat communicatie problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vuilnisbakkenras. Hier kan je er meer over lezen; http://nl.wikipedia.org/wiki/Bastaardhond