Kan een grasparkiet gebeten worden door een spin? Zoja, wat kan de spin veroorzaken?

Er lopen de laatste tijd veel (grote) spinnen rond die ook kunnen bijten. Zo'n grasparkietje heeft geloof ik niet zo'n dikke huid, dus ik maak mij zorgen om mijn 2 vogeltjes. Laatst vond ik ook weer 2 gigahuisspinnen vlakbij de kooi...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Parkieten en andere vogels kunnen ook door muggen gebeten worden. In de pootjes. Als het spinnen zijn die bijten, zou dat dus mogelijk kunnen zijn.
Mijn moeder zat vroeger vaak met een kanarie in haar hand terwijl ze een pootje in een oplossing van Superol dompelde omdat het diertje een opgezwollen pootje had van een muggenbeet.
Dus houdt dan vooral de pootjes in de gaten, als ze rood en dik zijn (of een van beide pootjes) dan kan het een insectenbeet zijn.
Ivana
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik weet zijn er 3 spinnen in Nederland die kunnen bijten: de Spoorspin, de rood witte Celspin en de Waterspin. Ze komen niet in huizen voor, maar gewoon in de tuin. Dus een volière vogel zou ze tegen kunnen komen. Voor de Celspin kan ik niet met zekerheid zeggen dat ze niet in huis komen. Ze eten nl. o.a. pissebedden. En die zitten ook weleens in huis. De huisspin is wel groot, maar doet niks.
Ik denk dat je je meer zorgen int maken over evt. veerluizen e.d.