Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze Britse Korthaar 'knort' na enige inspanning, wellicht een neusprobleem. Is dit verschijnsel normaal?

Onze bijna zes maanden oude Brit 'knort' af en toe. Ik ben bekend met het feit dat er problemen met de neus op kunnen treden bij een Brit maar het fijne weet ik er niet van. Hoort het erbij met zo een naar binnen gedrukte neus? Is het ernstig of te verwaarlozen. Ze lijkt er geen last van te hebben. Het doet zich ook voornamelijk voor wanneer ze weer eens als een dolle door het huis heeft lopen vliegen en klimmen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even overleggen met de dierenarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zijn dat er wat stof in het neusje is gekomen, hebben mijn katten ook (die geen naarbinnen gedrukt neusje hebben) en als zr dan hebben geniest is het weer over. Niest jou kat ook? Zou als de kat er last van heeft wel naar de dierenarts gaan! Mooie kat trouwens!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat is het nadeel van de brites van tegenwoordig, de neusjes worden steeds platter. Na en door inspanning zwelt het slijmvlies wat, en dat veroorzaakt het snurken/knorren. Hier ook een knorrende/snurkende brit.
Zolang hij gewoon actief is en duidelijk niet benauwd bij het snurken hoef je je geen zorgen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding