Is het erg om een parkiet die nog niet tam is een dagje alleen in huis laten?

Mijn nichtjes hebben pas een parkiet gekregen en ze gaan morgen weg met ouders, dus die parkiet is alleen thuis. Ze blijven sowieso zo'n 5 uurtjes weg, kan dat kwaad om de parkiet zo lang alleen te laten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor geeft helemaal niets, vind de nieuwe parkiet zelfs wel lekker rustig.
Wat hij niet fijn vind, is dat hij alleen is en er geen tweede parkiet bij is.
Een parkiet houd van gezelligheid en leeft in de natuur in een grote zwerm met andere parkieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Want zo is het, er zijn ook veel te veel mensen die 1 parkiet nemen(ik dacht een mannetje) omdat ze hem anders niet kunnen leren praten,te gek voor "woorden"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja liefst ook pootjes geven en kopjeduiken, kusjes geven en een zonnebloempitje uit je mond eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de meeste parkieten kunnen sowieso niet leren praten.
En als je er maar 1 (kunt) nemen/neemt, dan kun je wel beter een man pakken.
Omdat popjes broeds worden, en vaak gaan bijten, en hun kooi verdedigen, en legkipjes kunnen worden, en soms helemaal geen lieve vogeltjes meer zijn, als ze om de haverklap in je vinger hangen.
Met mannetjes heb je daar geen last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat natuurlijk ook altijd kan, is 2 mannetjes nemen.
Rieneke1
11 jaar geleden
plus ed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En popjes bijten veel harder dan de mannetjes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb bij de Agaporniden, nu 1 op de ongeveer 100 vogels, dat een man was die heel hard beet, verder nog nooit een man gehad die zo hard beet als een pop.
Dus het is vrij zeldzaam, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Over het algemeen bijten mannen helemaal niet, die plukken meestal met hun snavel een beetje aan je vingers, maar meer niet, beetje aftasten of zo.
Popjes kunnen echt heel hard bijten, en dat doet heeeel erg pijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb hier een stuk of 40 grasparkieten en als ik die moet vangen, weet ik inmiddels wel hoe ik ze moet pakken, anders pakken de popjes jou wel, auwwwwwwww
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar ze hebben maar één parkiet omdat dit hun eerste huisdier is, en ze moeten nog gewend raken aan het verzorgen van een huisdier.

Andere antwoorden (3)

mischien is dit juist wel goed, omdat je tamme diertje daar dan weer wat geleerd van heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit.
Je parkiet moet meteen van begin af aan, in jullie normale levensritme (werken) enz meedraaien.
Als je hem/haar in het begin heel veel aandacht geeft, en na een tijdje minder, dan kan die probleemgedrag gaan vertonen, zoals schreeuwen om aandacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zei de vogelkenner.
+
het is juist goed dat die een keer alleen is. anders leert die het nooit. ik neem aan dat je nichtjes straks weer naar school gaan. Als de parkiet straks regelmatig alleen is, is het verstandig om er een tweede bij te nemen. Als er regelmatig iemand thuis is maakt het niet uit.