Ik heb 2 parkieten , ik heb ze al heel lang . Ze zijn niet egt tam.. hoe kan ik ze tam maken ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zijn ras parkieten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Hallo.
Twee parkieten tam maken is ondoenlijk.
Je moet er maar 1 houden.
Ze houden zich alleen maar met elkaar bezig, en hebben geen oog voor jou. Bij een stuks valt er niet te kiezen, jij wordt dan z,n maatje. Je moet hem of haar dan de mogelijkheid bieden lekker los in huis te vliegen. Geef hem/haar de kans naar je toe te komen, niet forceren.
Hij/zij zal al wel een naam hebben. Roep hem/haar telkens aan. Op een gegeven ogenblik komt ze naar je toe. Zelf ongelooflijk mooie herinneringen aan. Hij vloog wanneer hij zin had vrolijk rond, wilde spelen met ons en onze zoon. Ook tijdens het eten kwam hij op m,n schouder zitten. De boontjes etc. at hij uit m,n mond.
Dankbaar als hij was dook hij z,n kooi weer in. Even later kwam hij weer op m,n schouder. Krabbelde aan m,n mond, en ik dacht hij wil meer eten, maar dat was op. Maar dit was niet de bedoeling blijkbaar. Ik deed m,n mond toch open, en hij gaf mij zaad/vogelvoer in m,n mond.
Zo voerden we elkaar, ik wist eerst niet wat me overkwam.
Als m,n zoon op de bank lag, dook hij bovenop hem, stoeien wilde hij, heel erg leuk. wij missen het beest nog steeds, en praten er na meer dan twintig jaar nog over.

Dus: Tam maken met z,n tweeen gaat niet lukken. Als je het aankunt er 1 wegdoen, en proberen. Gaat je dit niet lukken, leg je erbij neer, en hou van ze zoals ze zijn.
Met een jong beest is de kans dat het lukt groter natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je ze al heel lang hebt, gaat dat um niet echt meer worden denk ik....

Het is heel moeilijk om dieren die wat ouder zijn nog tam te krijgen, zeker vogels...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
parkieten krijg je tam als ze jong zijn op oudere leeftijd is het heel moeilijk
op de onder staande site wat je moet doen met jonge parkieten of dat met oudere lukt kun je proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag met ze spelen. Anders loslaten in de vrije natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dikke vette min voor het loslaten in de natuur.
hoe kom je daar nou bij???
vogelhater of zo??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan gaan ze nog eerder dood ook een - van mij