Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is er als het poesje zijn oren naar achter doet?

we hebben net een poesje maar hij doet steeds zijn oren naar achter. wat betekend dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
722
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onze vorige kat deed dat, wanneer hij snode plannen had... Bv iets stelen.. Hihi

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Liggen zijn oren plat? Dan betekend dat hij boos/bang is. Hij kan dan vals brommen, en sissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt het katje net in huis zeg je, dus het zou heel goed kunnen dat hij angstig is: laat hem maar met rust voorlopig, dat is het beste.
Geef hem de tijd die hij nodig heeft om los te komen.

Als het katje niet bang (meer) is, en hij blijft de oren naar achter bewegen, dan heeft hij mogelijk last van oormijt.
Laat in dat geval de dierenarts er even naar kijken.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
(Lees meer...)
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het idd oormijt is gelijk naar de dierenarts. Mijn kat had jaren terug oormijt en toen heb ik geprobeerd met wattenstaafjes t schoon te maken. Maar omdat je niet diep in het oortje mag met een wattenstaafje bleven ze terug komen. Prikje bij de dierenarts en tabletjes en het was zo over. Al moet ik zeggen dat mijn kat ook erg aan zijn oortjes krapte tot ze rood zagen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Vaak weten mensen ook niet dat je alles waar de kat op ligt, mandjes, doekjes enz op 60 graden moet wassen, anders blijft de kat zichzelf herbesmetten.
mijn kat wil dat nog weleens(heel kort) doen als hij een iritant of raar geluid hoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding