Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kat op mijn balkon blijft?

En dus niet via het dak of via de balkonkast andere balkons opgaat? Ik wil mijn kat graag buiten laten, maar ik wil anderen niet lastigvallen met mijn kat op hun balkon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K
Rieneke1
14 jaar geleden
complimenten en een plus! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed zo! +

Het beste antwoord

Span een net over je balkon, waardoor die niet bij de buren kan komen.
Andere mogelijkheid (behalve vastbinden, maar dat lijkt me niet zo vriendelijk) kan ik zo niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vastbinden is ook wat te gevaarlijk: een kat kan zichzelf per ongeluk ophangen daardoor.

Andere antwoorden (9)

Hem gewoon laten wennen aan een tuigje.
Onze kat gaat altijd mee naar de camping, hij heeft dan een tuigje om met een stukje touw.
Wij zetten hem dan buiten vast aan een boom.
Hij heeft dan wel bewegingsvrijheid, maar zit toch ook weer vast.
S'nachts gaat hij lekker in de bench, met zijn mandje erin en de kattebak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat staat bekend om te doen en laten wat ze willen. Deze mogelijkheid beperken is de enige optie. Een net spannen inderdaad maar wel goed opletten dat er niet het kleinste gaatje is. De kat heeft namelijk niet veel nodig om te ontsnappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb mijn balkon overgaasd, en dat bevalt uitstekend.
's zomers groeien er klimplanten tegenop, en het belet het uitzicht niet.
ook kan je een kattennet bestellen bij otto.
Rieneke1
14 jaar geleden
Wij hebben op de 10de verdieping gewoond en langs het hele balkon een vogelnet gespannen, een zwarte kleur die valt het minste op en je kunt er gewoon doorheen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt een kattenschrikdraad systeem bevestigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom krijg ik steeds meer het gevoel dat jij bij een hobbyzaak werkt.?
Rieneke1
14 jaar geleden
nee, leerinkoper toch? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zit er naast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer maar ik blijf je volgen.
Wij hebben ons balkon beschermd met kattengaas.
Het heeft ons in totaal ongeveer 50 euro gekost.

Zooplus heeft op dit moment aanbiedingen. Ze hebben ook meerdere soorten Net.

Het zwarte net is beter voor de levensduur van het net en als je echt een knaagkat hebt moet je een versterkt net kopen :-)

succes.

Toegevoegd na 11 minuten:
* Voor het maken van de kooi zelf hebben we gewoon een paar houten tuinpalen gekocht. Die zijn ongeveer 8 euro per stuk. Die hebben wij aan elkaar geschroefd en ook aan het balkon zelf vastgezet zodat het met storm ook blijft staan :-)
Als je een balkon direct boven je hebt is het nog makkelijker, want dan zou je een klemstang tussen jouw en hun balkon kunnen zetten om het net aan vast te maken. Onderlangs, hebben we het net gewoon met ondersteboven haken vastgezet. gewoon er aan gehaakt zogezegd. Wel hebben we op de randen wat plantenbakken staan, want onze kat is een gravert, die overal onderdoor wil. Maar erin klimmen heeft hij maar 1 keer gedaan, en met een streng uh-uh heeft hij het nooit meer gedaan. Alleen als er een duif of ekster op die paal gaat zitten... ja dan springt ie... maar dat vergeef ik hem onmiddelijk... dat is ook zoooo verleidelijk! :-)

Succes met het maken va je kooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je dan zelf op het balkon gaat zitten lijkt het net of je in een kooi zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@psmans, Dat valt wel mee hoor. Je went er aan en kijkt er zo doorheen.
Een soort van visnet lijkt mij een goede oplossing, maar dan moet je wel wat hebben waar je het aan vast kan zetten.

Een hordeur is ook een oplossing, dan kan de frisse wind naar binnen en de katten niet naar buiten.

Voor meer tips kijk eens op deze site:

http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nettenlijn is wel erg duur...
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, otto is goedkoper!
tja in dit soort situaties kun je beter op je gevoel gaan handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een goede link: www.kattenrennen.nl