Mijn honden blaffen tegen sommige honden, maar niet tegen alle honden waarom?

mijn 2 cockers M en F Grommen en blaffen tegen sommige honden die voorbij lopen maar niet tegen alle honden. Waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hond geeft veel signalen af die voor andere honden wél duidelijk zijn, maar die mensen vaak ontgaan. Denk daarbij aan stand van staart, oren, haren. Vaak heeft het met rangorde te maken en als ze een andere hond als hoger zien of dominanter willen ze wel eens gaan blaffen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het reutjes zijn zullen niet tegen de teefjes blaffen, maar alleen tegen andere reutjes, omdat ze die vaak als concurrenten zien. Maar som blaffen ze ook wel wel tegen de andere sekse, waarom is niet geheel duidelijk.